همایش یاریگران زندگی در ناحیه دو شهر ری

شهر ری (پانا )- همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی به همت کارشناسی مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی ومشاوره با حضور مسئولین استانی درسالن اجتماعات فاطمه الزهرا (س) ناحیه دو شهر ری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش یاریگران زندگی در ناحیه دو شهر ری

علی یزدان‌پناه مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو شهر ری در این جلسه ضمن خیرمقدم به مسئولین، مدیران،مشاوران و رابطین آسیب‌های اجتماعی مدارس گفت: بحث مواد مخدر یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش می‌توانند در کاهش این آسیب نقش اساسی ایفا نمایند.

یزدان‌پناه در اشاره به حوزه آموزش و پرورش گفت: در حوزه آموزش و پرورش برنامه ویژه ای برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است که شامل استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در کاهش آسیب‌های اجتماعی است،هدف اصلی این برنامه این است که دانش‌آموزان با یاری یکدیگر تا جای ممکن به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.
حسین اردلانی رییس پایگاه نهم مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش گفت: آنچه در دنیا به معنای عام و در ایران به معنای خاص وجود دارد توجه به حوزه‌هایی است که شخصیت و هویت انسان را به چالش می‌کشد و در تعریف دیگر آن را آسیب‌های اجتماعی می‌نامیم.هر هنجار و رفتاری که با افکار و باور‌های دینی و نگرش‌های اجتماعی ما در تضاد باشد آسیب اجتماعی است و باید برای جلوگیری از آن برنامه ریزی شود.
حسین اردلانی اظهار کرد: در برخورد با آسیب‌های اجتماعی دو رویکرد وجود دارد که یکی از آن‌ها پرداختن به عمق و فراوانی مسائل و وضع قوانین در جهت کنترل آنهاست ،رویکرد دوم فرآیند آموزش است. با توجه به اینکه در جامعه ما افراد در شرایط واحدی زندگی می‌کنند آموزش و آگاهی‌بخشی می‌تواند نقش موثری در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا کند.
او با اشاره به نقش آموزش و پرورش تاکید کرد : در جامعه سازمانی به نام آموزش و پرورش داریم که باید به آن به عنوان محیطی نگاه شود که در آن نخیگان جامعه،دبیران و آموزگاران قرار دارند. در هر جامعه ای که آموزش و پرورش ارتقا یافته آن جامعه به سمت توسعه حرکت کرده است. چرا که نسل امروز و آینده‌سازان جامعه در آموزش و پرورش قرار دارند.
رییس پایگاه نهم مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ پرداختن به معضل اعتیاد را بسیار حیاتی خواند و گفت: اعتیاد فرصت سرمایه را از جامعه می‌گیرد. چون انسان محور توسعه است ،در صورت عدم حفظ انسان بزرگترین سرمایه از دست می‌رود. اعتیاد ابتدا ذهن و سپس جسم انسان را زایل می‌سازد و در صورت ابتلای والدین کانون خانواده از هم می‌پاشد و تاثیر آن روی دانش‌آموز و نهایتا جامعه باعث نابودی جامعه می‌شود.
درپایان همایش فرشته عباسی کارشناس مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ناحیه دو شهر ری ،به تشریح برنامه های پیشگیرانه در سطح مدارس ناحیه پرداخت و از همه مدعوین به جهت حضور پرشور در مراسم تقدیر و تشکر کرد.


/خبرنگار:جواد تلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار