افتتاح سه موزه جدید در گیلان

رشت (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: طی یک سال گذشته سه موزه در استان افتتاح شدند.

کد مطلب: ۹۷۱۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح سه موزه جدید در گیلان

یه گزارش خبر نگار پانا، شهرود امیرانتخابی در جمع خبرنگاران، با اشاره به افتتاح سه موزه جدید در گیلان طی یک سال اخیر، اظهار کرد: طی یک سال گذشته سه موزه «مردم شناسی» قاسم آباد رودسر، موزه «میراث فرهنگی» ماسوله و ساختمان «موزه ملی زیتون ایران» در رودبار در گیلان افتتاح شدند که رشد ۱۵۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، افزود: این اداره کل توانست برای ۲۵ بنای تاریخی که در اختیار دستگاه های دولتی قرار دارند آئین نامه کاربری موزه تدوین کند و مصوبات کمیته فنی در این خصوص گرفته شده است.

وی با اشاره به برخورداری گیلان از ۲۰ موزه تخصصی، گفت: پنج مورد از این موزه ها در اختیار اداره کل میراث فرهنگی است و ۱۵ موزه با همکاری بخش دولتی و خصوصی به صورت مشارکتی اداره می شود..

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی گیلان با مشارکت سایر دستگاه های دولتی و خصوصی، راه اندازی و احداث ۱۵ موزه تخصصی دیگر را در دست اقدام دارد که شامل راه اندازی اکو موزه شیلات کیاشهر، موزه بلدیه شهردرای رشت، موزه مشروطیت خانه شواری شهر رشت، موزه فرهنگ تمدن تالش و ... می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی گیلان طی سک سال اخیر نسبت به ایجاد و راه اندازی سایت موزه ها مانند سایت موزه اسب ریسه، کهنه ماسوله و شهران رودبار اقدام کرده که در این خصوص هم پیشرفت ۶۰ درصدی را شاهد هستیم. ایجاد و راه اندازی سایت موزه مارلیک و سایت موزه مریان در دست اقدام است که تلاش می شود در کوتاه ترین زمان به بهره برداری می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار