جلسه بررسی طرح " یاریگران زندگی " برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: پیش بینی، پیشگیری و کنترل در مقابله با بحران های اجتماعی موثر است

تبریز ( پانا ) - جلسه بررسی و هماهنگی طرح " یاریگران زندگی" با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان صبح امروز در تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۱۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه بررسی طرح " یاریگران زندگی " برگزار شد

جعفر پاشایی موضوع پیشگیری را راهکار اساسی در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرده و گفت: از نظر علمی نیز پیش بینی، پیشگیری و کنترل در مقابله با بحران های اجتماعی موثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی رویکرد اساسی در طرح یاریگران زندگی را استفاده از همه ظرفیت های درونی و یرونی سازمان دانست و افزود: در تفاهمنامه وزارت کشور و آموزش و پرورش با این موضوع و همچنین تاکید رهبری پای کار آمدن تمامی رویکردها و سازمان ها برای برداشتن گام های اساسی ضروری است.

پاشایی از انتخاب 32 مدرسه با هماهنگی و نظر مسئولان بعنوان کانون های اجرای اقدامات امنیتی و پیشگیری طرح یاریگران زندگی یادکرده و گفت: آموزش و پرورش تمامی ظرفیت های درون و برون سازمانی خود را برای آینده نگری و آینده سازی بسیج کرده است.

به گفته ی پاشایی آموزش و پرورش رسانای خوبی برای اموزش خانواده ها در حوزه پیشگیری است.

رضا استادرحیمی نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین هجمه متوجه قشر نوجوان در بحث آسیب های اجتماعی است، گفت: با طرح یاریگران زندگی باید آمادگی ذهنی و جسمی را در خانواده ها و دانش آموزان از باب پیشگیری ایجاد کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی طرح یاریگران زندگی را افزایش دهنده خودمراقبتی در میان دانش اموزان و خانواده ها معرفی کرد و گفت: جشنواره نوجوان سالم در سطع منطقه، مدرسه و کشوری برای صیانت و افزایش ضریب هوشی دانش آموزان است.

طاهر علمی نیز در ادامه جلسه هدف اصلی طرح یاریگران زندگی را کاهش تمایلات و خودداری از مصرف مواد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: محتوای آموزشی ارایه شده در طرح یاریگران زندگی آموزش توانمندسازی، ترویج و رصد و مداخله انتخاب شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: آسیب های داخل مدرسه در کانون های یاریگران زندگی توسط مدیران مدارس به صورت فردی و گروهی رصد و شناسایی شده و اقدامات پیشگیری در حال اجرا است.

وی خاطرنشان شد: مباحث محافظت کننده و کاهش عوامل خطر در طرح یاریگران زندگی در ۴سطح مدرسه ای،منطقه ای ،استانی و کشوری با هدف تقویت حفاظت و کاهش عوامل خطر اجرا می شود.

گفتنی است در این جلسه حکم مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بعنوان رئیس کمیته تخصصی فرهنگی و پیشگیری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی به وی ابلاغ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار