برنامه ریزی آموزشی در دوران دبیرستان بایستی بر مبنای نیاز جامعه باشد

اردبیل (پانا) - معاون استاندار اردبیل خواستار برنامه‌ریزی درست برای تقسیم متعادل و متناسب با نیاز جامعه برای تحصیل دانش آموزان در پایه‌های تحصیلی دبیرستان شد و افزود: برای اینکه در سال های آتی با مشکلی مواجه نشویم، ناگزیر به برنامه ریزی در این عرصه هستیم.

کد مطلب: ۹۷۱۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی آموزشی در دوران دبیرستان بایستی بر مبنای نیاز جامعه باشد

بهروز ندایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اشباع برخی رشته‌ها از جمله پزشکی در سال‌های آینده و نیاز به برخی تخصص‌های رشته‌های فنی را از جمله عوارض تمایل شدید تحصیل در رشته تجربی دوره دبیرستان عنوان و بیان کرد: دانش آموزان در دوره تحصیل نیز باید مهارت مرتبط با رشته تحصیلی خود را فرا بگیرند.

او همچنین خواستار توجه جدی به توسعه ظرفیت‌ها و رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیازهای توسعه کشور شد و اظهار کرد: به علت کم‌توجهی به این مساله، هم‎‌اکنون هم در سطح کشور و هم در سطح استان اردبیل با دانشگاه‌هایی مواجه هستیم که فضا و امکانات آموزشی دارند ولی دانشجو برای پذیرش و تحصیل ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل همچنین با اشاره به هجمه اقتصادی دشمنان علیه ایران با روش‌های گوناگون بیان کرد: هدف نهایی دشمن در این هجمه‌ها این است که روند رشد علمی کشور ما را که موجب رشد اقتصادی خواهد شد، کند کنند.

ندایی قرار گرفتن ایران در رتبه نخست رشد علمی در منطقه خاورمیانه را نشان دهنده ظرفیت علمی کشورمان دانست و افزود: کشورهای دیگر برای پیشتازی در عرصه علمی به جذب نخبگان اقدام می‌کنند و

در این جلسه عادل آقایی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرمی گزارشی از وضعیت مدارس و نظام آموزش مدرسه‌ای این شهرستان ارائه داده و پیشنهاد کرد که دو واحد آموزشی جدید در شهر گرمی احداث شود که بر اساس مصوبه جلسه، مقرر شد که یک مدرسه از محل برنامه تخریب و بازسازی و یک مدرسه نیز توسط بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی در این شهرستان احداث شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار