منشاء حوادث اخیر صرفا مسائل اقتصادی بوده و نه سیاسی

شیراز (پانا) - جانشین سپاه فجر فارس امروز در ششمین جلسه هئیت اندیشه‌ورز بسیج رسانه فارس ضمن تبریک به مناسبت چهل سالگی بسیج در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تبیین جایگاه و نقش رسانه‌های داخلی از نظر حکومت گفت: رسانه‌ها قطعا هرکدام که قصد و هدفشان کمک به حفظ نظام، ارزش‌ها و منافع ملی باشد یاریگر نظام در مواقع حساس هستند و کسی نباید خلل و مانعی بر سر راه فعالیت آنان ایجاد کند.

کد مطلب: ۹۷۱۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
منشاء حوادث اخیر صرفا مسائل اقتصادی بوده و نه سیاسی

سردار سرتیپ دوم پاسدار یداله بوعلی، پس از شنیدن سخنان خبرنگاران و مسائل و موانع کاری آنان در مواقع بحرانی از جمله حوادث اخیر گفت: رسانه یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند در تبیین رویدادهای اجتماعی در نقش ناظر و آگاهی دهنده باشد اما در مواقع بحرانی قطعا خلاهایی هم ایجاد می‌شود و کاستی‌هایی نسبت به این موضوع رخ می‌دهد.
سردار بوعلی با تاکید بر اینکه در حوادث اخیر بیش از ۲۰۰ نیروی نظامی سپاه آسیب دیده‌اند، گفت: برنامه‌ریزی برای تخریب بسیاری از اموال عمومی انجام شده بود که نیروهای نظامی با حفاظت از این بخش‌ها مانع انجام کار اشرار شدند.
او با تاکید بر اینکه اشرار به افرادی گفته می‌شود که قصد آسیب‌رساندن به اموال عمومی را دارند، منشاء حوادث اخیر را صرفا اقتصادی و به دور از نگاه سیاسی برشمرد و افزود: بخش‌هایی از شهر آسیب‌دیده و اتفاقات اخیر و تجاوزی که به اموال عمومی از جمله آتش زدن اتوبوس، ماشین‌های امدادرسان و اموال مردم در بانک‌ها شد به گونه‌ای شرم‌آور است که هیچ گروه سیاسی مسوولیت آن را برعهده نمی‌گیرد.

او از اصحاب رسانه خواست تا جامعه را نسبت به انتقاد سازنده آگاه کنند و در راستای فرهنگ‌سازی عمومی و جدا کردن خطوط افراد دارای انتقاد سازنده از خطوط افراد آشوب‌گر اقدام کنند.
جانشین سپاه فجر فارس قطع شدن اینترنت را تصمیم شورای تامین و شورای عالی امنیت خواند و گفت: این اقدام بسیار موثر و به جا بود؛ چرا که برخی افراد سودجو از این بستر سوء‌استفاده می‌کردند و در حال تحریک هیجانات مردم بودند و اگر این فضا کنترل نمی شد مردم بسیاری از روی هیجانات آنی اقدام به تخریب اموال عمومی می‌کردند.

در ادامه این جلسه مسوول بسیج رسانه استان فارس از موفقیت پی‌درپی فارس در دوره‌های مختلف جشنواره ابوذر خبر داد و افزود: به دلیل حوادث اخیر و قطعی اینترنت، مهلت ارسال آثار پنجمین جشنواره استانی ابوذر تا پایان هفته تمدید شده است.
مصطفی اژدری افزود: در قرارگاه اجتماعی جوادالائمه ۴۰ نقطه آلوده در محلات آسیب دیده استان انتخاب شده و مقرر است تا بسیج رسانه ۱۵ اردوی جهادی در این نقاط برگزارکند و با تهیه عکس و خبر نسبت مشکلات و مسائل این محلات را در جامعه منعکس کنند تا مسوولان و جامعه با اطلاع از وضعیت این مناطق نسبت به رفع مسائل موجود اقدام کنند.

او ادامه داد: بسیج رسانه در راستای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی سه مورد از آسیب‌ها را که شامل اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی است را محور فعالیت‌های خود قرار داده تا به کمک اصحاب رسانه و آگاهی بخشی عمومی بتواند نسبت به کاهش آسیب‌ها گام بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار