نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک در ابرکوه افتتاح شد

ابرکوه (پانا) - همزمان با هفته جهانی کارآفرینی وبسیج اولین نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای خرد شهرستان ابرکوه با هدف توسعه وترویج مشاغل و تولیدات خانگی، در محل بیت العباس (ع) شهرستان ابرکوه با حضور امام‌جمعه و مسؤولین محلی افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۷۰۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک در ابرکوه افتتاح شد

به گفته رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابرکوه ترویج فرهنگ کار، حمایت از تولید داخلی و اقشار آسیب پذیر جامعه ، کمک به اقتصاد خانوارها از محل فروش محصول و بازاریابی ، ترغیب افراد بیکار به کارآفرینی و رونق مشاغل خانگی از جمله اهدف برپایی نمایشگاه است .

"ناصر زارع" با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن تولید و مشاغل خانگی موجب رونق کارآفرینی در جامعه می شود، افزود: بها دادن به مشاغل خانگی و حمایت از کسب و کارهای کوچک از مهمترین راهکارهای اقتصاد مقاومتی در این برهه است.

وی اظهارکرد: این نمایشگاه دارای ۵۰ غرفه شامل صنایع دستی و محصول غذاهای خانگی و تولیدات کشاورزی است که تا پنجشنبه 7 آذر ماه در محل بیت العباس واقع در خیابان نظامیه دایر است.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ابرکوه هم گفت: از مجموع جذب ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده در یک سال گذشته ، برای اجرای ۲۵۵ طرح اشتغالزا ، ۴۵ میلیارد ریال آن به مشاغل خانگی اختصاص داشت .

علی اکبر اسحاقی اظهارکرد: امسال با پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به یک واحد تولیدی لبنی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، واحد مورد نظر تا اوایل سال آتی به بهره برداری می رسد .

وی تصریح کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد این واحد تولیدی تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه کرده است که با بهره برداری از آن و با فرآورری ۲۰۰ تن شیر در روز، زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد .

‌وی با بیان اینکه شهرستان ابرکوه رتبه اول در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را در سطح استان به خود اختصاص داده است، افزود: سهم ابرکوه از تسهیلات نامبرده 10 میلیارد تومان بود که کارآفرینان این شهرستان با ارائه 250 طرح موفق به جذب 26 میلیارد تومان شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار