رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود خبر داد:

کشف یک‌تن چوب تاغ در شاهرود

سمنان (پانا) - رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود با اشاره به قطع درخت تاغ توسط سودجویان در تاغ‌زارهای جنوب شهرستان، گفت: در این راستا یک تن چوب کشف، هشت نفر دستگیر و تحویل دستگاه قضا شدند.

کد مطلب: ۹۷۰۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کشف یک‌تن چوب تاغ در شاهرود

محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود، بابیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته، مأموران منابع طبیعی شاهرود هنگام گشت‌زنی و سرکشی از عرصه‌های منابع طبیعی با موارد مشکوک از دست‌اندازی متخلفان و قاچاقچیان به این عرصه‌ها مواجه شدند، ابراز داشت: دو خودروی نیسان و یک دستگاه سواری در تاغ‌زارهای جنوب شهرستان با اره‌برقی مشغول قطع درخ ارزشمند تاغ بودند که به دام مأموران افتادند.

وی بابیان اینکه تاغ‌های قطع‌شده به اداره منابع طبیعی شاهرود انتقال یافته است، افزود: در این راستا هشت نفر از افراد سودجو بعد از مقاومت و یک ساعت تعقیب و گریز دستگیر و به پاسگاه انتظامی تحویل داده شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه تاغ‌های کشف‌شده یک‌تن هستند، ابراز داشت: ضرر و زیان و آسیب وارده به محیط‌زیست و منابع طبیعی قابل جبران نخواهد بود، تاغ نقش بسیار حیاتی و مهم در پیشروی عرصه‌های بیابانی ایفا می‌کند.

کشاورزیان بابیان اینکه مأموران منابع طبیعی علیرغم گستردگی پهنه، ولی منطقه را به صورت کامل رصد و با سودجویان برخورد می کنند، اضافه کرد: تاغ در تثبیت خاک، جلوگیری از بیابانی شدن منطقه و پیشگیری از نفوذ شن به داخل روستاها بسیار حائز اهمیت است لذا کشت آن سالانه در این نواحی صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار