امضای تفاهم نامه حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان سمنان

وقتی تنها یک زمین داریم

سمنان (پانا) - تفاهم نامه کمیته معین «تنها یک زمین داریم» به امضای مدیران کل حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان سمنان رسید.

کد مطلب: ۹۷۰۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش استان سمنان

محمد دستورانی و امیر عبدوس، مدیران کل آموزش و پرورش و حفاظت از محیط زیست استان سمنان تفاهم نامه کمیته معین «تنها یک زمین داریم» را امضا کردند.

دستورانی در این آیین گفت: بهترین دوران برای اجرای طرح آموزش و حفظ محیط زیست و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست دوران پیش دبستانی است.

وی خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین که راهبردی ترین سند آموزش و پرورش کشور است، یکی از شش ساحت اصلی، ساحت زیستی و بدنی بوده و طبق نظر کارشناسان تعلیم و تربیت سرآغاز کسب سواد محیط زیست، سواد انرژی، سواد حرکتی، سواد عاطفی و ... دوره پیش دبستانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش افزود: کشورهایی که امروز توانسته اند بر همه مشکلات اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و صنعتی غالب شوند همین مسیر را طی کرده اند. امام راحل(ره) به درستی فرمودند که باید از پیش دبستانی و دبستان شروع کنیم و دانشگاه دیر است و امروز بسیار خوشحالم که ما و همه مسئولان فرادستی به این نتیجه رسیده ایم که نقطه تحول از پیش دبستانی است.

محمد دستورانی ضمن ابراز امیدواری از اینکه این حرکت یک شروع حیات بخش، امید بخش و نشاط بخش باشد، گفت: هر رفتار سازی تربیتی اگر نقطه آغازش پیش دبستانی و دبستان نباشد در دوره های بعد به کمال خود نخواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان امضای تفاهم‌نامه همکاری با عنوان «تنها یک‌زمین داریم» را گامی موثر در اشاعه فرهنگ مشارکت جمعی در حفاظت از محیط زیست و توسعه و ارتقای سواد و اخلاق زیست محیطی برشمرد.

امیر عبدوس گفت: دستگاه تعلیم و تربیت با مشارکت خانواده ها، نهادها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی، متولی فرآیند آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور است و بر همین اساس اشاعه فرهنگ اخلاق زیست محیطی و شیوه زندگی سازگار با محیط‌زیست در سایه آموختن و یاددادن محقق می‌شود.

مریم حدادی نیز در این آیین تأکید کرد: هدف ما در دوره پیش دبستانی فقط خواندن و نوشتن نیست. ما برای تربیت چند ساحتی دانش آموزان در مدارس، نیازمند مشارکت سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش هستیم.

معاون آموزش ابتدایی استان سمنان گفت: مربیان پیش دبستانی و آموزگاران مدارس ابتدایی، پایه گذاران و معماران تعلیم و تربیت هستند. در دوره پیش دبستانی و دبستان باید تفکر، تعقل، علم، عمل و اخلاق در دانش آموزان نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم نامه ۷۰۰ مربی و ۲۲۰ مدیر مرکز پیش‌ دبستانی در سراسر استان سمنان، راه های حفظ و نگهداری از زمین و زیستگاه انسان ها را آموزش دیده و برای ترویج و گسترش آن در سطح جامعه تلاش خواهند کرد. همچنین 10 هزار و ۲۴۲ نوآموز استان، با فراگیری آموزش در زمینه حفاظت از محیط زیست، محیط‌ یار می‌شوند.

هدف از اجرای این طرح حفظ محیط‌زیست با فرهنگ‌سازی و آموزش بین کودکان و تسری آن به جامعه با مشارکت والدین، سازمان‌ها و نهادهای مسئول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار