با انعقاد تفاهم نامه استانی؛

امسال 5000 دانش آموز از پارک موزه دفاع مقدس بازدید می کنند

سمنان (پانا) - اداره کل آموزش و پرورش و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با انعقاد تفاهم نامه، شرایط بازدید 5000 دانش آموز را از مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس فراهم می کنند.

کد مطلب: ۹۷۰۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
امسال 5000 دانش آموز از پارک موزه دفاع مقدس بازدید می کنند

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش و حسن سلامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان تفاهم نامه ای را به امضا رساندند که براساس آن تعداد 5 هزار نفر از دانش آموزان استان بتوانند در سال تحصیلی جاری در قالب اردوهای 1 روزه از پارک موزه دفاع مقدس بازدید کنند.

محمد دستورانی در این آیین گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما همواره این بوده که خیل عظیمی از دانش آموزان ما از فعالیت های گروهی، هنری و فرهنگی و اجتماعی بی نصیبند و یک جمعیت قلیلی بارها و بارها مورد توجه بوده و در تشکل های مختلف نقش آفرینی می کنند و در این بین، دانش آموزانی هستند که عضو هیچ گروه و یا تشکلی نبوده ولی نیاز به تعلیم و تربیت دارند. از این رو پارک موزه دفاع مقدس می تواند فضایی را به وجود آورد که اکثریت دانش آموزان در فعالیت ها شرکت کرده و از ظرفیت های علمی، فرهنگی، تربیتی و ارزشی آن بهره مند شوند.

وی افزود: مقام معظم رهبری اردوی فرهنگی راهیان نور را حرکت با برکتی عنوان کردند که خط ایثار و شهادت را پر رنگ کرده و ضامن تدام انقلاب است. لذا اجرای این طرح می تواند با توجه به محدودیت منابع مالی اردوی راهیان نور و عدم امکان اعزام حداکثری دانش آموزان برای بازدید مناطق جنگی، شرایطی به وجود آورد تا دانش آموزان در استان خود، عرصه هایی از دفاع مقدس و جنگ 8 ساله را ببینند و برای شرکت در اردوی فرهنگی راهیان نور و قدمگاه شهیدان ترغیب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: ما به دنبال موقیعت های یادگیری واقعی برای دانش آموزان هستیم و یکی از این موقعیت های یادگیری، پارک موزه دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه بازدید دانش آموزان از پارک موزه دفاع مقدس نوید بخش تفکر ارزشی و پرورشی بوده و برکات زیادی برای دانش آموزان و مجموعه پارک موزه و فرهنگیان خواهد داشت، گفت: براساس این تفاهم نامه قرار است امسال 5000 نفر از دانش آموزان در طی سال تحصیلی از این مرکز بازدید کنند و این طرح برای اولین بار در کشور در مرکز پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان اجرا خواهد شد.

سرهنگ حسن سلامی ادامه داد: اجرای این برنامه فرهنگی مستلزم اهتمام ویژه مسئولان بوده و انتظار می رود که همه نهادهای اجتماعی و دستگاه های اجرای استان در این خصوص همکاری کنند و این مرکز آمادگی برگزاری یادواره های شهدا را نیز داشته و باید مروج آثار و ارزش های دفاع مقدس باشد.

هادی مظاهری، مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران نیز ضمن تشکر از آموزش و پرورش در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد که آموزش و پرورش استان سمنان در ارزیابی دستگاه ها در این خصوص مقام اول را داشته و توفیقات خوبی کسب کرده است.

وی افزود: تدوین فرهنگنامه شهدای فرهنگی کار بسیار برجسته و ماندگاری در این راستا بوده که می تواند به عنوان الگو در تمامی مدارس استان استفاده شود.

مشاور استاندار سمنان با بیان اینکه تقویت فرهنگ ایثار و شهادت باعث تقویت فرهنگ عمومی کشور می شود و به انسجام ملی ما می افزاید، گفت: ما بدین وسیله می توانیم همگرایی بیشتری داشته باشیم که خود به نوعی یک سرمایه اجتماعی محسوب می شود لذا الگو قرار دادن شهدا برای دانش آموزان جزء اولویت های مهم کاری پارک موزه دفاع مقدس است.

مظاهری خاطر نشان کرد موضوع اردوی راهیان نور از مصوبات مهم شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و رئیس جمهور نیز تأکید زیادی به آن داشته لذا بازدید دانش آموزان از مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس می تواند بدلی از راهیان نور باشد و کسانی که امکان حضور در مناطق جنگی ندارند می توانند با حضور در این مکان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده و خاطرات 8 سال دفاع مقدس برای آنها تداعی گردد.

الهام سماوی، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران نیز پیشنهاد کرد جهت اجرای کیفی برنامه ها و استفاده از ظرفیت های سایر نهادها و دستگاه ها بهتر است در اعضای کارگروه های هفته دفاع مقدس به خصوص کارگروه کودک، نوجوان و جوان بازنگری شود و نهادها و دستگاه های فرهنگی نقش آفرین به این کارگروه اضافه شوند و این کارگروه در طول سال تحصیلی و در برنامه های بازدیدی در پارک موزه دفاع مقدس حضوری فعال داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار