تداوم هوای نامطلوب در تهران

تهران (پانا) - بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش غلظت ذرات معلق در هوای پایتخت طی امروز (۴ آذرماه) باعث برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۰۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تداوم هوای نامطلوب در تهران

به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در نخستین ساعات امروز (۴ آذرماه) با حاکمیت جو نسبتاً پایدار و آسمان ابری همراه با ازدیاد تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت ذرات معلق، غبار صبحگاهی و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهیم بود.

با تداوم این وضعیت جوی در طی روز و عدم وزش باد مؤثر، پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. در ساعات پایانی امروز نیز افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

شرایط جوی آرام و انباشت آلاینده‌ها تا صبح فردا (۵ آذرماه) ادامه دارد و همزمان با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و درنتیجه احتمال می‌رود کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. در طی روز نیز جو آرام و آسمان صاف باعث تجمع آلاینده‌ها و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود که در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی در اکثر مناطق پایتخت، وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار شود.

میانگین کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۸ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۷ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار