در گفت و گوی زنده تلویزیونی

مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: پناه گیری صحیح و خروج ایمن از اهداف مهم مانور زلزله در مدارس هستند

تبریز (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی، پناه گیری صحیح و خروج ایمن را از اهداف مهم برگزاری مانور زلزله در مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۷۰۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی: پناه گیری صحیح و خروج ایمن از اهداف مهم مانور زلزله در مدارس هستند

صمد علیزاده در گفت و گوی زنده تلویزیونی برنامه سحرلر شبکه سهند در خصوص جزییات برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس بیان کرد: هدف اصلی برگزاری مانور زلزله در مدارس افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و ارتقاء توانمندی آن ها در هنگام مواجهه با زلزله واقعی است.

وی زلزله اخیر مناطق میانه و سراب را یادآور شد و گفت: کشور ما و به خصوص منطقه آذربایجان منطقه زلزله خیزی است بنابراین بحث آموزش و ارتقاء فرهنگ عمومی برای مواجهه با زلزله بسیار با اهمیت است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان این که بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان برگزار می شود، گفت: تمام برنامه ریزی ها بر این است که مانور زلزله در تمامی مدارس 39 ناحیه و منطقه استان و حتی دور افتاده ترین روستا ها برگزار شود و در هر ناحیه و منطقه نیز به صورت متمرکز در یک مدرسه با حضور دستگاه های مرتبط این مانور به شکل ویژه و گسترده تر برگزار می شود.

علیزاده ادامه داد: در هنگام وقوع زلزله واقعی نحوه پناه گیری صحیح بسیار با اهمیت است و از مدیران مدارس خواهشمندیم با برگزاری مانور زلزله در مدرسه، دانش آموزان را با نحوه پناه گیری صحیح در کلاس درس، آزمایشگاه، کتابخانه و حیاط مدرسه آشنا کنند تا در مرحله بعدی نیز با خروج ایمن آشنا شده و با آرامش محل را بتوانند ترک کنند.

وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم در برگزاری مانور زلزله، ایمن سازی اجزای غیر سازه ای است چون در مواقعی که قدرت زلزله کم است ساختمان آسیب نمی بیند ولی اجزای غیرسازه ای چون کمد ها و وسایل آزمایشگاهی که در جای خود محکم نشده اند حادثه می آفرینند.

مدیر سازمان دانش آموزی استان بیان کرد: تا سال 94 مانور زلزله فقط در مدارس برگزار می شد ولی از سال 94 به بعد که با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" برگزار می شود مردم محله های مجاور مدارس ایمن نیز در مانور زلزله مشارکت داده می شوند در رویکرد جدید مدارس ایمن به عنوان پایگاه مدیریت بحران در هنگام وقوع زلزله در نظر گرفته می شود و دانش آموزانی که قبلا آموزش های لازم را دیده اند تا رسیدن کمک های امدادی علاوه بر خود امدادی و دگر امدادی در دردون مدرسه می توانند به کمک مردم محله مجاور مدرسه خود نیز بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار