استاندار قزوین:

مدیران قزوین برای جذب سرمایه گذار پای کار باشند

قزوین (پانا) - استاندار قزوین گفت: مدیران همواره باید برای جذب سرمایه گذاری بر مبنای قانون پای کار بوده و تسهیلگری در زمینه توسعه و تقویت تولید را در دستور کار داشته باشند.

کد مطلب: ۹۷۰۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیران قزوین برای جذب سرمایه گذار پای کار باشند

هدایت الله جمالی پور در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: سرمایه گذاری در استان با مدیران پای کار شکل می‌گیرد و مبنای کار آنها هم باید قانون باشد نه اینکه آن را تفسیر به رای خود کنند.

استاندار قزوین افزود: دولت به ما مدیران اعتماد کرده و اگر قرار باشد با عمل نادرست مدیران دولت و رئیس جمهوری زیر سوال برود، این یک خیانت به رای دولت و اعتماد مردم است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ما را مکلف کرده‌اند که در شرایط فعلی دغدغه‌مندتر از شرایط عادی عمل کرده و مسائل کشور را به شکل درست مدیریت کنیم، بر تقویت تولید با همکاری دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و بیان داشت: برای حل معضل‌های کشور باید تولید را ارتقا داد و پرداختن به این مسایل را به عنوان یک وظیفه اصلی و همگانی در دستور کار قرار داد. جمالی پور ادامه داد: نیروهایی که در حوزه تولید مشغول فعالیت هستند باید مورد احترام قرار گیرند چون در جنگ اقتصادی امروز سربازان و افسران ما در مقابل دشمنان محسوب می‌شوند.

وی افزود: اگر در بین فعالان اقتصادی، عده‌ای هم تخلف می‌کنند نباید به بقیه سرایت داد زیرا آنها در این شرایط سخت سرمایه‌های خود را وارد جهاد اقتصادی کرده‌اند. استاندار گفت: مدیرانی که خدمتگذاری و پاسخگویی جدی به مردم را در دستور کار قرار داده اند باید تشویق شوند و مدیرانی که در همین شرایط دشوار با ارباب رجوع نامهربانی کرده و کار آنها را معطل می‌گذارند باید تنبیه شوند.

جمالی پور با بیان اینکه ممنوع الخروج کردن ضامنان از سوی بانک و اداره ثبت اسناد ممنوع است، گفت: بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی ممنوعیت خروج از کشور تنها مربوط به خود بدهکاران بانکی است و آن هم در آخرین مرحله انجام می‌شود. وی گفت: اقدام بانک‌ها در خصوص درخواست ممنوعیت خروج ضامنان افراد بدهکار بر اساس دستورالعمل شانزده‌بندی بانک مرکزی ممنوع است و با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

جمالی پور در ادامه در خصوص درخواست تعلیق اجرای تبصره ۲ ماده قانون مقررات تردد وسایل نقلیه خارجی و دریافت عوارض ۱۰ درصدی استفاده از آنها نیز گفت: این مصوبه به تایید هیات وزیران رسیده است و از نظر قانونی امکان درخواست تغییر مصوبه دولت توسط مسئولان استان وجود ندارد.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۲ این قانون که در سال ۷۳ به تصویب رسیده است کالاهایی که در صورت وجود ناوگان ایرانی با ناوگان غیر ایرانی وارد کشور می‌شوند مشمول پرداخت عوارض به میزان ۱۰ درصد کل کرایه حمل کالا خواهند بود.

جمالی پور با بیان اینکه این دغدغه فعالان اقتصادی را به هیات دولت انعکاس خواهیم داد، ادامه داد: مقام معظم رهبری ما را مکلف کرده اند که در شرایط فعلی دغدغه‌مند تر از شرایط عادی عمل کرده و مسائل کشور را به شکل درست حل و فصل کنیم.

استاندار با تقدیر از حضور پرشور مردم قزوین در راهپیمایی امروز که در محکومیت اغتشاش‌ها پس از اصلاح قیمت بنزین صورت گرفت، افزود: این حوادث در زمانی اتفاق افتاد که بین نخبگان داخلی اختلاف نظر وجود داشت و در نتیجه مطالبه به حق مردمی به یک جنجال و تخریب و فضای اغتشاش‌گرانه تبدیل شد.

وی تصریح کرد: باید همواره برای تقویت ارتباط بین نخبگان داخلی و مردم و همچنین وحدت و انسجام جامعه تلاش کرد چون تنها رمز پیروزی و حفظ این نظام از توطئه‌های دشمنان حفظ وحدت جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار