6آذر مانورسراسری زلزله در کلیه مدارس استان چهارمحال وبختیاری

شهرکرد (پانا) - بیست و یکمین مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب آور»در کلیه مدارس استان در روز چهارشنبه 6 آذرماه98 برگزار می شود

کد مطلب: ۹۷۰۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
6آذر مانورسراسری زلزله در کلیه مدارس استان چهارمحال وبختیاری

حبیب الله رضایی مدیر سازمان دانش آموزی استان در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت: با توجه به اینکه کشور ما روی خط زلزله قرار دارد و استان ما نهمین استان زلزله خیز کشور محسوب می شود، آموزش دانش آموزان و اولیاء برای مواجهه با این بلای طبیعی ضروری است.

وی همچنین گفت: در مرکز استان 20 ودرهر شهرستان حداقل 10 مدرسه مانور را به صورت جامعه محور برگزار خواهند کرد و از مدرسه ایمن به عنوان پایگاه های امداد رسانی به محله های مجاور استفاده می شود بنابراین مشارکت اولیاء دانش آموزان و محله های اطراف مدرسه با آموزشگاه ها از ویژکی های مانور جامعه محور امسال می باشد.

وی ادامه داد: سازمان دانش آموزی، جمعیت هلال احمر، اورژانس، شهرداری ها، نوسازی مدارس، نیروی انتظامی و فرمانداری ها در کلیه مناطق و شهرستانها در این مانور آموزش و پرورش را یاری می کنند.

او در پایان افزود: دانش آموزان، پناه گیری صحیح، خروج اضطراری، اطفاء حریق، مدیریت بحران و امداد رسانی را در این مانور تمرین می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار