رزم حسینی: توسعه شرکت‌های دانش بنیان در گرو رفع بروکراسی اداری است

مشهد (پانا)- استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه شرکت‌های دانش بنیان در گرو رفع بروکراسی اداری و حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و جهانی است.

کد مطلب: ۹۷۰۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
رزم حسینی: توسعه شرکت‌های دانش بنیان در گرو رفع بروکراسی اداری است

علیرضا رزم حسینی از بخش تولید و برنامه ریزی 4 شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی از جمله شرکت «پیمان خطوط شرق»، «کاوش صنعت توس» و «بهپویان» بازدید کرد و در جریان فعالیت آن‌ها قرار گرفت.
استاندار خراسان رضوی در جمع مدیران این شرکت‌ها، با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان باید به سمتی بروند که در بازار اقتصاد هم مورد توجه باشد، اظهار کرد: نباید دغدغه‌های بازرگانی و اقتصادی باعث شود که کارشناسان و متخصصان شرکت‌های دانش‌ بنیان از کار علمی خود باز بمانند؛ برای رفع این مشکل حتما باید یک شرکت تامین سرمایه به آن ها کمک کنند.
وی افزود: در مسیر جلب مشارکت شرکت‌های تامین سرمایه باید گام به گام جلو رفت. به این ترتیب که در ابتدا باید بر اساس یک مدل مشخص شرکت‌های دانش بنیان تامین سرمایه شده و سپس این مدل بتدریج گسترش پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پارک علم و فناوری با مشکل عدم صدور سند به دلیل بروکراسی اداری مواجه است، ادامه داد: سند معتبر برای واحدهای تولیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که با استفاده از آن می توانند تسهیلات بانکی استفاده کنند.
رزم‌حسینی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در بخش فروش و سفارش است که در این راستا مطالباتی از شرکت‌های دولتی دارند و باید برای رفع این مشکل با کارخانجات دولتی یا وزیران مربوطه گفت و گو و رایزنی داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه خراسان رضوی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان پتانسیل بسیار خوبی دارد که قابل گسترش است، تصریح کرد: اگر موانع بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان برطرف شده و به بازارهای منطقه یا جهانی متصل شوند، مطمئنا تعداد آن‌ها در رشته‌های مختلف توسعه پیدا خواهد کرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در هوشمندسازی فرآیندهای مدیریتی استان نقش آفرینی کنند چرا که در این زمینه‌ها هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.
رزم‌حسینی گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان می‌توانیم پروژه‌هایی را تعریف کنیم؛ شاید در استان و مشهد بتوانیم به عنوان پایلود بخشی از فعالیت‌های استان را به صورت هوشمند اداره کنیم.
استاندار خراسان رضوی همچنین ظهر امروز از کارخانه بسته بندی زعفران سحرخیز واقع در شهرک صنعتی مشهد هم بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار