برگزاری نشست هم اندیشی با کارکنان ستادی حوزه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی

مشهد (پانا)- با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نشست هم اندیشی با کارکنان ستادی حوزه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی این اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۰۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست هم اندیشی با کارکنان ستادی حوزه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: ادغام معاونت ها و حذف معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی در چارت سازمانی وزارت خانه به این حوزه آسیب زده و چالش هایی ایجاد کرده است.

وی افزود: حوزه معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی حوزه ای کاملا تخصصی و مهم است و دوگانگی و تداخل وظایف میان این حوزه و حوزه معاونت پشتیبانی نابسامانی ها و بی نظمی هایی ایجاد کرده است و امید داریم چارت جدید سازمانی توسط وزرت آموزش و پرورش زودتر اعلام شود تا امور بهتر انجام گیرد.

خدابنده تصریح کرد: قطعا برگزاری دوره های آموزش نیروی انسانی به صورت حضوری بسیار مناسب تر و بهتر است اما به دلیل عدم اعتبارات کافی مجبور به برگزاری دوره ها به صورت غیرحضوری و مجازی هستیم، اما ذکر این نکته نیز مهم است که باید به سمتی رویم که بدون اعتبارات امور را انجام دهیم و بیشتر به داشته هایمان توجه داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اعتبارات جاری آموزش و پرورش استان از 320 میلیارد تومان در سال 1391 به 32 میلیارد تومان در سال 1397 تقلیل یافته و این در حالی است که تورم و قیمت ها افزایش چشمگیری داشته است و این موضوع چالش های فراوانی را در اجرای برنامه ها ایجاد کرده است.

وی در ادامه کاهش دستگاه های چاپگر در ادارات جهت صرفه جویی در مصرف کاغذ، بایگانی الکترونیک پرونده ها و راه اندازی میز الکترونیک جهت سیستماتیک کردن کلیه امور را از جمله اقدامات مفیدی دانست که می تواند به بهره وری سازمانی کمک کند.

خدابنده در پایان بر برگزاری جلسات به صورت ویدئو کنفرانس و کاهش جلسات حضوری تاکید کرد.

قابل ذکر است ایرج سعادتمند معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این جلسه گفت: این معاونت با پنج اداره و گروه و نیز 40 پست مصوب اداری فعالیت های خود را ادامه می دهد و نبود اعتبارات و بودجه مصوب یکی از مهمترین مشکلات این حوزه محسوب می شود.

وی افزود: در حال حاضر این حوزه در وزارت آموزش و پرورش معاونت و متولی مشخصی ندارد و این موضوع می تواند آسیب زا باشد.

سعادتمند در پایان تصریح کرد: یکی از رویکردهای معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان افزایش دوره های حضوری آموزش نیروی انسانی برای فرهنگیان استان بوده و قطعا برگزاری دوره های ضمن خدمت به صورت حضوری بر ارتقاء آموزشی همکاران بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار