قریب 28 هزار نفریزدی در 8 ماهه امسال خون اهدا کردند

یزد(پانا) - مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون، گفت: در هشت ماه سالجاری 37159 نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه نمودند که از این تعداد 27752 نفر موفق به اهدای خون شدند

کد مطلب: ۹۷۰۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد

دکتر نقی تقوائی افزود:از افزایش 5/6% اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد وگفت : این رشد نشانه ترویج حس نوع دوستی در بین مردم دارالعباده یزد است که جای تقدیر و تشکر از آنان دارد.

تقوائی در ادامه اهداکنندگان مستمر را یکی از بهترین و مطمئن ترین گروه ها برای اهدای خون خواند و افزود؛ اهداکنندگان مستمر در سال دوبار برای اهدای خون مراجعه می کنند به همین دلیل بایدها نبایدها در خصوص اهدای خون را می دانند و در هشت ماه اول سال از این تعداد اهدای خون ، 70/7 درصد اهداکننده مستمر بودند و 24/8درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند.

وی با اشاره به راه اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

مدیر کل انتقال خون استان در ادامه با اشاره با پاسخگویی 99 درصدی درخواست های بیمارستان افزود: در هشت ماه ابتدایی سال جاری 44799 واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی ارسال شده است و در حال حاضر ذخایر خونی در استان وضعیت مناسبی دارد.

دکتر نقی تقوایی در ادامه با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در روزهای سرد سال گفت: از شهروندان درخواست می شود تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی با اهدای خون خود، اداره کل انتقال خون استان را در جهت تامین خون سالم برای بیماران یاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار