رتبه 1 کشور در توسعه متوازن با تحصیل 47 درصدی دانش آموزان استان در رشته های مهارتی

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: شاخص جمعیت استان سمنان پایین ولی ضریب پراکندگی آن بالاست، ولی با وجود این شرایط کیفیت بخشی و رعایت عدالت آموزشی از جمله اولویت‌های آموزش و پرورش در استان سمنان است.

کد مطلب: ۹۷۰۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رتبه 1 کشور در توسعه متوازن با تحصیل 47 درصدی دانش آموزان استان در رشته های مهارتی

محمد دستورانی در گردهمایی رؤسای ادارات استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان سراسر کشور در استان سمنان، افزود: استان سمنان در قبولی کنکور سراسری عملکرد مطلوبی داشته و بعد از استان یزد رتبه دوم را کسب کرده و به دنبال کسب رتبه اول است. همچنین با اشتغال به تحصیل 47 درصد دانش آموزان استان در رشته‌های فنی و کاردانش، استان در زمینه توسعه متوازن رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نرخ با سوادی در استان سمنان را 98/5 درصد عنوان و اظهار کرد: در مجموع این استان 13 هزار بی سواد و کم سواد دارد که امسال سوادآموزی پنج هزار نفر در دستور کار می باشد. در توزیع دانش آموزان در رشته ریاضی از میانگین کشوری بالاتر است به طوری که میانگین رشته ریاضی در کشور 14/6 و در استان سمنان 20/2 است، اما در رشته تجربی استان سمنان از میانگین کشوری کمتر و در حدود 37/2 است.

طرح ملی شهاب، جایگزین مناسب آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان

وی اجرای دقیق طرح ملی شهاب در دوره ابتدایی و تعمیم آن به دوره متوسطه اول را بهترین ظرفیت برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر به مدارس سمپاد (استعداد درخشان) برشمرد و همراهی و همکاری اولیا دانش آموزان، معلمان و خود دانش آموزان، به عنوان ارکان تعلیم و تربیت را از الزامات اجرای درست طرح ملی شهاب، با هدف جایگزینی روش های کارآمدتر به جای آزمون های ورودی مدارس سمپاد دانست.

دستورانی اضافه کرد: تعلیم و تربیت شش ساحتی بر اساس سند تحول، کم کردن فاصله واقعیت ها و بایدها در مدارس سمپاد بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، روز آمد کردن امکانات، روش ها و توانمند سازی نیروی انسانی در این مدارس از ضرورت های امروز و از مطالبات جدی دانش آموزان و خانواده هاست.

وی همچنین گفت: کیفیت بخشی در زمینه های آموزشی، پرورشی، پژوهشی، تقویت کارسوق ها، تجلیل از دانش آموزان مدال آور المپیادها، برگزاری جشنواره های فنآورانه و انگیزه سازی در معلمان و دانش آموزان مدارس استعداد درخشان از اولویت های آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی جاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار