مدیر سازمان دانش آموزی استان:

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی 6 آذرماه در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می شود

تبریز (پانا) – مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی از برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان در ششم آذرماه خبرداد.

کد مطلب: ۹۷۰۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی 6 آذرماه در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می شود

صمد علیزاده در جلسه هماهنگی بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس بیان کرد: مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با شعار" مدرسه ایمن- جامعه تاب آور" و با هدف ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله برگزار می شود.

وی با بیان این که مانور زلزله و ایمنی در دو بخش مدرسه و محله محور برگزار می شود، گفت: در بخش مدرسه محور همانند سال های قبل آموزش های لازم توسط سازمان هلال احمر و فوریت های پزشکی استان برای پناه گیری صحیح و خروج ایمن دانش آموزان و نحوه کمک رسانی به مصدومان ارایه شده است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان با بیان این که مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس استان و به صورت نمادین و متمرکز در دبیرستان دوره اول متوسطه معراج ناحیه 3 تبریز برگزار می شود، ادامه داد: نقشه شناسایی مدرسه تهیه شده و ایمن سازی مدرسه نیز با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس صورت گرفته است و در روز اجرای مانور نیز سعی خواهد شد گروه های امداد و نجات فقط حالت نظارتی داشته باشند و از صفر تا صد برنامه توسط دانش آموزان اجرا خواهد شد.

علیزاده با بیان این که در رویکرد جدید که چند سال گذشته آغاز شده است مدارس ایمن به عنوان پایگاه مدیریت بحران معرفی می شوند گفت: در بخش محله محور نیز شورای ایمنی محله تشکیل شده و آموزش های لازم برای پناه گیری صحیح و خروج ایمن جهت ارتقاء آگاهی ساکنین محله مجاور مدرسه ارایه شده است.

در این جلسه سناریوی مانور زلزله بررسی و وظایف هریک از ارگان ها تشریح شد و آخرین هماهنگی های لازم برای برگزاری هر چه بهتر مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار