نعمت باران‌های سیل‌آسا در شالیزارهای مازندران؛

کشت دوم برنج در سال جاری 61 درصد رشد داشت

ساری (پانا) - کشت دوم و پرورش رتون برنج با رشد 61 درصدی از 65 هزار هکتار در سال گذشته به 105 هزار هکتار در سال جاری رسید.

کد مطلب: ۹۷۰۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کشت دوم برنج در سال جاری 61 درصد رشد داشت

مازندران تامین کننده بیش از 40 درصد برنج کشور است و امسال نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش تولید داشته است. کشت دوم و پرورش رتون برنج با رشد 61 درصدی از 65 هزار هکتار در سال گذشته به 105 هزار هکتار در سال جاری برسد که باعث افزایش تولید، افزایش اشتغال، افزایش درآمد، رونق تولید و کمک به اقتصاد خانوار کشاورزان برنجکار استان شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در این زمینه گفت: امسال مازندران در زمان کشت برنج دچار وقوع سیل شد که خسارت‌های جدی به زیربخش‌های کشاورزی استان وارد کرد اما علی‌رغم این خسارت‌ها نعمات آن بیش از خسارت‌های آن بود که باعث شد کشت دوم و پرورش رتون برنج با رشد 61 درصدی از 65 هزار هکتار در سال گذشته به 105 هزار هکتار در سال جاری برسد که باعث افزایش تولید، افزایش اشتغال، افزایش درآمد، رونق تولید و کمک به اقتصاد خانوار کشاورزان برنجکار استان شد.

مجید بهادری ادامه داد: با توجه به حمایت‌های دولت و برنامه‌ریزی‌های جهادکشاورزی مازندران در راستای تولید بذور گواهی شده ارقام پرمحصول و استقبال کشاورزان برنجکار از این ارقام، سطح زیرکشت ارقام پرمحصول برنج از 34 هزار هکتار سال گذشته با رشد 68 درصدی به 58 هزار هکتار رسیده است و همین امر موجب افزایش تولید و افزایش درآمد برنجکاران استان شد.

به گفته او امسال با افزایش سطح زیرکشت برنج در مازندران، یک میلیون و 420 هزار تن شلتوک در استان تولید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار