تولید انار در ابرکوه ۲۰ درصد افزایش یافت

یزد(پانا) -مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با اتمام فصل برداشت انار از ۶۵۰ هکتار باغ های این شهرستان، ۱۲ هزار تن محصول برداشت شد که این رقم نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش دارد.

کد مطلب: ۹۷۰۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد

مهدی غیب الهی عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هرس درختان ، مبارزه با کرم گلوگاه و آب دهی به موقع و تغذیه با کود مالی علت افزایش آن است ، اظهارداشت: این میزان با عملکرد ۱۵ تن و در بعضی باغ ها تا ۳۰ تن در واحد سطح توسط هزار خانوار کشاورز و باغدار این شهرستان برداشت شد.

این مسئول ارشد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه ارزش انار تولیدی این شهرستان افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال است ، یادآور شد: ارقام انارهای مرغوب این شهرستان شیرین، ترش، میخوش و ملس است .

وی ادامه داد: باغ داران بخشی از محصول را علاوه بر تازه خوری و عرضه در استان های همجوار ، مقداری را به رب سنتی مرغوب فراوری کردند.

وی با توجه به نبودن صنایع فرآوری انار تصریح کرد: سرمایه گذاران می توانند برای سرمایه گذاری دربخش صنایع فرآوری و صنایع جنبی این محصول به جهاد کشاورزی برای معرفی درخواست تسهیلات مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اتمام برداشت انار ، به کشاورزان توصیه کرد: انارهای پوسیده را از باغ جمع آوری و با آتش زدن آن که بهترین راه مبارزه با کرم گلوگاه انار است ، اقدام کنند.

غیب الهی با تاکید بر اینکه همچنان کم آبی ، افت سطح آب های زیر زمینی و تداوم خشکسالی از مشکلات اساسی کشاورزان و باغ داران این شهرستان است ، خاطر نشان کرد: بهترین روش آبیاری برای باغ ها با توجه به محدودیت آب استفاده از شیوه نوین آبیاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار