واکنش معاون استاندار سمنان به اصلاح قیمت ها؛

اصلاح قیمت ها اجتناب ناپذیر است

سمنان (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه هدفمندی یارانه ها مثل آمپول زدن است، هیچکس خوشش نمی آید اما لازم است، گفت: چاره ای جز اینکه قیمت ها را به سمت قیمت های واقعی ببریم وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۷۰۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح قیمت ها اجتناب ناپذیر است

حشمت الله عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از رشد 56 درصدی ارزش دلاری صادرات استان سمنان خبر داد و گفت: هم‌اکنون کالاهای صادراتی استان سمنان به ۴۵ کشور دنیا فرستاده می‌شود.

عسگری متوسط ارزش دلاری کالاهای صادراتی استان طی سال گذشته را ۴۶۰ دلار عنوان کرد و گفت: این رقم امسال به یک هزار دلار رسید که این افزایش توانمندی و کیفیت خوب کالاها را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به موضوع هدفمندی یارانه ها گفت: اصلاح حامل های انرژی در کشور اجتناب ناپذیر است و هرچقدر به عقب بیفتد، در سال های آینده مردم باید با هزینه های سنگین تری تاوان آن را پس بدهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه چندگانگی قیمت ها عامل فساد در اقتصاد است، گفت: در حال حاضر درخصوص بنزین تصمیم گرفته شده و دولت هم کیسه ای برای آن ندوخته است. حرکتی است در راستای کم کردن یارانه های پنهان و عدالت در جهت حمایت از اقشار ضعیف که بر اساس قانون تعیین شده است.

عسگری در ادامه گفت: چاره ای جز اینکه قیمت ها را به سمت قیمت های واقعی ببریم وجود ندارد و سرعت و مقطع زمان اجرای آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ممکن است ظاهر اجرای این قانون جالب نباشد، اظهار کرد: اصلاح قیمت ها مانند آمپول زدن است و کسی مراجعه به درمانگاه و آمپول زدن را دوست ندارد اما این امر برای اقتصاد به نوعی مراجعه به درمانگاه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار