شکوهی: باید نیروی کیفی وارد حوزه پرورشی شود

تهران (پانا) - جلسه هماهنگی ادارات امور تربیتی استان های تهران، البرز، شهرستان های تهران، قزوین و قم در محل کانون مفتح با حضور مسعود شکوهی، مدیر کل مشاوره و امور تربیتی و مراقبت از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران و سرگروه های آموزشی درس تفکر و زندگی استان های قطب شش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۰۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: باید نیروی کیفی وارد حوزه پرورشی شود

مسعود شکوهی گفت: این قطب ها تشکیل شد تا کارشناسان باهم جمع شده و ضمن بررسی مشکلات راهکار هم ارایه دهید. بحث نیروی انسانی به عنوان عامل انگیزاننده در انجام فعالیت هاست. من انتظارم این است که در این قطب ها راهکار ارایه شود و روی موضوعات بحث و بررسی داشته باشند و مثلا اگر دستورالعمل ترمیمی مشکل دارد چه راهکاری ارایه می دهید.

شکوهی گفت: اگر کسی صلاحیت لازم را داشته باشد منعی نیست بیاید معاون پرورشی شود. در برنامه پیش رو ما می خواهیم نیروی کیفی وارد حوزه پرورشی شود. این مجموعه امانت است و ما حافظ این مجموعه هستیم پس باید حواس مان باشد از این جایگاه بخوبی محافظت کنیم.

وی افزود: افرادیکه تازه وارد دانشگاه می شوند باید جلسه توجیهی در همان ابتدای کار بگذاریم تا تکلیفش را با خودش بداند و اینکه وارد چه فضایی می شود.

وی در ارتباط با درس تفکر زندگی گفت: این درس حیثیت حوزه پرورشی است. پس باید مورد توجه باشد. نظارت بر این موضوع هم مهم است و برای آن برنامه داریم. تیم های نظارتی و ابزار نظارت مشخص شده و امیدواریم در سه بهش تربیتی، مشاوره و آسیب ها تیم های نظارتی وارد می شوند و گزارش بازرسی را به استان ها ارایه خواهیم داد.

کریمی: امور تربیتی صیانت از تمامی حوزه پرورشی است

عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران گفت: حوزه اداره امور تربیتی صیانت تمامی حوزه های پرورشی را برعهده دارد. اگر ما برگردیم برنامه های حوزه پرورشی را مرور کنیم باید بازنگری هایی داشته باشیم و ما باید برنامه هایی تهیه کنیم که براساس نیروی انسانی و منابع مالی کنترل شود، مهمترین کاری که باید انجام شود توانمند سازی نیروهاست.

وی افزود: میانگین سن کاری همکاران تهران روی 27-28 سال است و حدود 240نفر نیروی پرورشی بازنشسته شدند و ما فقط 92 نیرو توانستیم جذب کنیم.

کریمی گفت: نکته دیگر اینکه نیاز است معاونین پرورشی ما توانمند شده و بیشتر با زبان حال نسل نوجوان فعلی صحبت کنند و استفاده از تکنولوژی را مدنظر قرار داده و برنامه ها باعث شادابی دانش آموزان باشند.

وی افزود: برنامه باید به گونه ای باشد که نیروی انسانی، انگیزه را در میان دانش آموزان و فرهنگیان افزایش دهد. در موضوع امور تربیتی هرچه اتاق فکر و اندیشه ورز فعال باشند، بهتر نتیجه می گیریم. ما برای دانش اموز برنامه ریزی می کنیم اما هیچگاه دانش اموز را در اتاق فکرمان نیاوردیم. باید بتوانیم نقطه نظرات دانش آموزان را احصا کنیم و همه اینها مستلزم تجمیع در همه استان هاست. معاون پرورشی شهر تهران افزود: موضوع دیگر بحث ارزیابی از برنامه هاست که باید مورد توجه باشد.

کریمی در ارتباط با درس تفکر و زندگی گفت: کتاب تفکر و مهارت زندگی قرار بود جداگانه تدریس شود و در نهایت از سال 88تا90روی عناوین این درس کار شد و نود ماده احصا شد و درنهایت تعدادی از عناوین انتخاب شد.

وی افزود: آنچه در تفکر و آداب زندگی هست این است که برای انسان ها همیشگی است و باید خودباوری وجود داشته باشد تا بتوانند ارتباط موثر داشته باشند. درس تفکر و زندگی از افتخارات آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار