ساخت مجموعه فرهنگی ، تاریخی و شمس و مولانا درخوی

ارومیه (پانا) - با هدف صیانت از میراث معنوی طرح ملی مجموعه فرهنگی و تاریخی و کردشگری شمس تبریزی و مولانا در خوی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۰۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ساخت مجموعه فرهنگی ، تاریخی و شمس و مولانا درخوی

جلیل جباری با اشاره به طرح ملی ساخت مجموعه فرهنگی، تاریخی و شمس و مولانا گفت: این طرح در جوار مقبره شمس تبریزی و بخشی از این مجموعه در ۳ هزار متر مربع زیربنا احداث می‌شود.

او افزود: بخش اول این طرح شامل گالری‌ها، مرکز پژوهشی و کتابخانه تخصصی شمس و مولانا و بخش خدماتی است که در ۱ هزار ۷۰ متر مربع ساخته می‌شود که احداث آن از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخورداراست.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اعتبارات هزینه شده برای این طرح ۲۱ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: امسال هم ۳۷ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است.

جباری مجموع اعتبارات این طرح از محل سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: احداث بارگاه، سالن آمفی تئاتررو باز و محوطه سازی هم در مرحله دوم این طرح قرار دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی شمس و مولانا در سفر به خوی بیان اینکه امروز دنیا منتظر رمز گشایی از پیوند شمس و مولاناست تصریح کرد: ساخت و ساز مجموعه فرهنگی شمس و مولانا یک رویداد بسیار مهمی است که باید سرعت بگیرد.

مقبره شمس تبریزی عارف نامی ایران زمین و مراد مولانا در چند سال اخیر بدنبال برگزاری ۵ همایش بین المللی سالانه میزبان جمع زیادی از دوستداران به عرفان وادب از سراسر جهان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار