جلسه هماهنگی مانور زلزله ناحیه دو شهر ری

شهر ری (پانا) - جلسه هماهنگی مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس ناحیه دو شهر ری با حضورعلی تورانی رئیس ستاد بحران فرمانداری شهرستان ری، نمایندگان اداره هلال احمر وسازمان آتش نشانی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۰۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی مانور زلزله ناحیه دو شهر ری

علی یزدان‌پناه مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو شهر ری در این جلسه ضمن خیرمقدم به حضار و مدعوین اظهار داشت: زلزله از حوادثی است که بشر تاکنون موفق به پیش‌بینی آن نشده است اما می توان نقاطی که زلزله‌خیز هستند را تشخیص داد و برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از زلزله چاره‌اندیشی نمود.

او افزود: در رابطه با زلزله دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف وظایفی را برعهده دارند و یکی از مهمترین کارها در این زمینه ارائه آموزش‌های لازم و ایجاد آمادگی برای حین و بعد از زلزله است و آموزش و پرورش با همکاری نهادهای دیگر با برگزاری مانور زلزله در مدارس به این مهم می‌پردازد.

یزدان‌پناه اضافه کرد: همه ساله با برگزاری سراسری مانور زلزله، اقدامات لازم و حیاتی در حین و پس از این پدیده طبیعی به دانش آموزان یادآوری می‌شود و امسال نیز بیست ویکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن - جامعه تاب آور" در روز چهارشنبه ششم آذر برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری اظهار داشت: امام خامنه ای در جلسه‌ رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان استان کرمانشاه زلزله را از آیات الهی برشمرده و فرمودند: «این زلزله و زلزله‌های دنیایی که ماها در مقابل آن احساس عجز میکنیم، در مقابل زلزله‌ی روز قیامت هیچ است. » بنابراین همانگونه که آمادگی برای زلزله های دنیوی عاقلانه است، آماده شدن برای زلزله عظیم قیامت عین عقل و خرد است.

/خبرنگار:جوادتلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار