تجهیز 200 هکتار از اراضی کشور به سامانه های نوین آبیاری

یزد(پانا) - مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری سامانه‌های نوین آبیاری کشور در نشست مدیران آب و خاک و امور فنی - مهندسی جهاد کشاورزی استان‌های کشور در یزد گفت: تاکنون ۲ میلیون هکتار از اراضی پایاب منابع آبی کوچک در کشور به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند.

کد مطلب: ۹۷۰۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز 200 هکتار از اراضی کشور به سامانه های نوین آبیاری

زارع افزود: امسال نیز قرار بود ، ۱۰ هزار طرح در ۱۶۵ هزار هکتار با اعتبار ۲ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان از اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شوند که با افزایش ۱۲۰ درصدی به ۲۰۰ هکتار رسید.

وی گفت: با اجرای این طرح‌ها ، ۱۵ هزار بهره بردار بخش کشاورزی به روش‌های نوین آبیاری روی آوردند.
مجری سامانه‌های نوین آبیاری کشور با اشاره به اثرات اجرای این طرح‌ها افزود: با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری ، افزایش ۴۴ درصدی راندمان آبیاری ، افزایش ۳۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی و کاهش ۳۰ درصدی مصرف سم و کود در مزارع کشاورزی دیده می شود .
زارع اجرای این طرح‌ها را در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گامی برای شکوفایی اقتصادی و رونق تولید در کشور دانست.
نشست مدیران آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان‌های آذربایجان غربی ، ایلام، بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان ، قم ، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، لرستان و یزد با هدف برنامه ریزی برای کیفیت بخشی، اجرای طرح‌های توسعه آبیاری نوین در یزد برگزار شد.

منبع : خبرگزاری صدا وسیما

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار