روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره:

اجلاس منطقه ای نماز با حضور مسئولان استانی و منطقه ای برگزار شد

شبانکاره،بوشهر(پانا)_اجلاس منطقه ای نماز با حضور مسئولان استانی و منطقه ای در سالن تربیت آموزش وپرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۰۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس منطقه ای نماز با حضور مسئولان استانی و منطقه ای برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره، اجلاس منطقه ای نماز با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش آقای فتحی، رئیس اداره قرآن، عترت ونماز اداره کل آقای حسینی، رئیس اداره ارزیابی و عملکرد اداره کل و پژوهشگر نخبه منطقه و استان آقای احمد قاسمی، امام جمعه محترم شبانکاره حجت الاسلام حمادی، نماینده بخشداری در جلسه خانم نصرتی، رئیس و معاونین آموزش وپرورش منطقه، مسئولین بخش شبانکاره، خانواده محترم ومعزز شهدا، فرهنگیان و دانش آموزان فعال در عرصه برگزاری و اقامه نماز در منطقه در سالن تربیت آموزش وپرورش برگزار شد.

در ابتدا رئیس آموزش و پرورش ضمن سپاس از حضور مهمانان گرانقدر در این اجلاس، در باره نماز گفت: هویت دین اسلام و ما مسلمانان نماز و مسجد است و ما باید با توجه ویژه به اقامه نماز ، نماز خانه ها و مسجد به هویت های اصلی خودمان شکل دهیم.

هوشنگ عباسی اظهار داشت: یکی از ساحت های اصلی ومحوری سند تحول بنیادین ساحت عبادی، تربیتی و اخلاقی می باشد که ما باید در جهت تعلیم و تربیت به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق سند تحول بنیادین توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدارس مهم ترین و محوریترین ساحت برای رسیدن به اهداف تعلیم وتربیت است.

همچنین وی ابراز داشت: معلمان می توانند تقش مهم و تاثیرپذیری در اندیشه و اعتقادات دانش آموزان داشته باشند، ما از معلمان می خواهیم تا با تشویق وشرکت هر چه بیشتر در برگزاری نماز جماعت مدارس نقش و اهمیت نماز را در زندگی برای دانش آموزان تبیین کنند.

سپس امام جمعه حجت الاسلام حمادی بیان داشت: نماز و معنویات می تواند برای رشد روح مفید باشد و این اهمیت و توجه به نماز را نشان می دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: نقش نماز در زندگی ما انسانها بسیار مثبت و تاثیرگذار می باشد و نماز است که ما را می تواند به درجات رفیع در دنیا و سعادت ابدی در آخرت برساند.

پس از ایشان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل بیشتر درباره نقش و اهمیت اقامه نماز در تعلیم وتربیت دانش آموزان نکاتی را یادآور شد و گفت: یکی از مهم ترین راهکارهای تربیتی دانش آموزان می تواند اقامه نماز جماعت در مدارس باشد بطوریکه نماز می تواند نقش بی بدیلی در زندگی و سعادت هر انسانی داشته باشد.

آقای فتحی اذعان داشت: نماز می تواند باعث امید، توکل بر خدا، تلاش بیشتر در همه امور روزمره باشد و از این طریق باعث کسب موفقیت و سربلندی هر انسان معتقدی باشد.

در ادامه برنامه از مقاله پژوهشی دکتر احمد قاسمی درباره نقش معلمان در تربیت دینی دانش آموزان رونمایی شد و وی بیشتر توضیحاتی را در این باره ارائه کرد که مورد توجه شرکت کنندگان در اجلاس قرار گرفت.

همچنین با اهدالوح یادبود اجلاس نماز از نقش اولیاء و دانش آموزان در برگزاری اقامه نماز جماعت در مدارس منطقه تقدیر شد و رئیس آموزش وپرورش هم برای 10 نفر از دانش آموزان حاضر در جلسه که به سئوال وی پاسخ دادند هدایایی اهدا نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار