استاندار کرمانشاه خبر داد:

قصرشیرین تبدیل به منطقه آزاد تجاری شد

کرمانشاه (پانا) - استاندار کرمانشاه گفت: قصرشیرین تبدیل به منطقه آزاد تجاری شد.

کد مطلب: ۹۷۰۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
قصرشیرین تبدیل به منطقه آزاد تجاری شد

هوشنگ بازوند صبح شنبه ۲ آذرماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار، مهندس سالاری معاون عمرانی استاندار و مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی استان برگزار شد؛ اظهار داشت: تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری یک از مهم ترین مطالبات مردم استان کرمانشاه طی چند سال اخیر بوده است و خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این مطالبه محقق شد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان را برطرف کرد و دو روز پیش رسما قصرشیرین تبدیل به منطقه آزاد تجاری شد.

بازوند اظهار داشت: قصرشیرین یکی از 8 منطقه ای است که پس از تصویب در هئیت دولت برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری، برای تصویب نهایی به مجلس فرستاده شد. این موضوع نشان از نگاه ویژه این دولت به توسعه استان کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین یک ظرفیت مناسب برای ایجاد یک تحول جدی در توسعه کرمانشاه است.

وی در ادامه سخنانش مرز مبادلاتی پرویزخان را نیز یک ظرفیت بسیار مناسب برای توسعه استان دانست و گفت: گمرک کشور معمولا اعتبار خاصی برای خصوص توسعه زیرساخت ها در پایانه های مبادلاتی در نظر نمی گیرد ولی با رایزنی های مستمر مدیریت ارشد استان، این مجموعه با اختصاص 15 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت ها در گمرگ پرویزخان موافقت کرده و این پروژه در حال انجام است.

این مقام ارشد استان در ادامه از موافقت نخست وزیر عراق با بازگشایی بازارچه سومار خبر داد و گفت: در همین راستا قرار است یک سکو در مجموعه بازارچه ساخته شود و این پروژه به سرعت انجام می شود تا هر چه سریع تر این مرز اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار