کریمی: با همکاری حوزه علمیه، یاوران نماز راهی مدارس تهران شده اند

تهران (پانا) - پنجمین اجلاس سراسری نماز با عنوان میقات الصلاة در محل سالن اشراق آموزش و پرورش منطقه 7 برگزار شد و در این مراسم از مدارس اقامه کننده نماز جماعت تجلیل شد.

کد مطلب: ۹۷۰۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: با همکاری حوزه علمیه، یاوران نماز راهی مدارس تهران شده اند

عبدالرسول کریمی، معاون فرهنگی و پرورشی شهر تهران در این اجلاس با اشاره به پیام رهبری جهت تاکید ایشان برای فعالیت دانش آموزان در حوزه نماز در مدارس، گفت: اساس عبادت ما نماز است. یکی از وظایفی که حوزه معاونت پرورشی شهر تهران به عنوان برنامه اصلی اش باقی می ماند این است که بر سه منشور قرآن، عترت و نماز تاکید داشته باشد. من معتقدم انسانی که خودش را به ذات اقدس الهی نزدیک کند از آسیب های اجتماعی مصون می ماند.

کریمی با اشاره به فعالیت های شهر تهران گفت: ما امسال با توجه به اینکه اجلاس نماز در آذرماه را داریم، در مناطق 19گانه بالغ بر بیش از هزاران نفر از همکاران فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: بالغ بر 800روحانی در مدارس ما مشغول فعالیت اند و یکی از ویژگی های خوب اداره قرآن، عترت و نماز این است که ارتباط خوبی با نماز دارند و هرجا این ارتباط بوده کار بزرگ انجام شده است.

کریمی گفت: در اداره کل شهر تهران دو طرح مهم داریم. مدارسی که برپاکننده نماز اول وقت اند تقدیرمی شوند و کار دیگر بحث آستان ملکوت است که مدارسی که نمازخوان های برتر دارند شناسایی می شود. امروز هم طرح جدیدی با عنوان یکشنبه های علوی داریم جهت آشنایی دانش آموزان با نهج ابلاغه که به همت اداره قرآن و عترت شهر تهران انجام می شود. ما باید در این زمینه بیشتر کار کنیم زیرا نسل جدید ما نیاز دارد در رشد خود و شکلگیری هویت خود با معنویت شناخت پیدا کند.

عبدالرسول کریمی افزود: بین خانه و مدرسه و مسجد ارتباط است و مناطق ما خلاقانه در این حوزه فعالیت می کنند. در شهر تهران بحث طرح مبین را داریم که با همکاری حوزه علمیه درحال اجراست و سال گذشته هزار و دویست مدیر آموزش دیدند و امسال هم بیش از ششصد مدیر مدارس متوسطه ما آموزش می بینند و اینها به عنوان یاوران نماز در مدارس هستند.

معاون پرورشی شهر تهران گفت: مباحث دینی یک موضوع فطری است و باید به فعلیت برسد. این ها باید بصورت تدریجی در کودکان و نوجوانان نهادینه شود و باید متناسب ویژگی های جسمی و رشدی باشد و همه اینها با آرامش در بچه های ما درونی شود. باید برای بچه ها با زبان حال خودشان صحبت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار