بندر انزلی ؛ دومین شهرستان گردشگر پذیر گیلان

رشت (پانا) - شهرستان انزلی پس از رشت بیشترین گردشگر اقامت کننده را در شش ماهه اول سال جاری داشته است.

کد مطلب: ۹۷۰۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بندر انزلی ؛ دومین شهرستان گردشگر پذیر گیلان

به گزارش خبرنگار پاتا ،مدیر کل میراث فرهنگی ،صنعتگری و گردشگری گیلان گفت : شهرستان انزلی در شش ماهه اول امسال میزبان پنج ‌میلیون و ۲۵۹ هزار و ۹۶۷ گردشگر بود که رشد ۲.۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

شهرود امیر انتخابی گفت : بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان از کانون های مهم گردشگری است. ساحل و دریا، تالاب انزلی، بندرگاه (با قدمت بیش از ۱۰۰ سال از قدیمی ترین بنادر کشور)، بوستان ساحلی بولوار، پل تاریخی غازیان، موزیک جیگا (حافظیه)، کاخ میان پشته، پارک های جنگلی متعدد و محدوده تجاری و گردشگری منطقه آزاد به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور از جمله جاذبه های گردشگری بندرانزلی محسوب می شود که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: تالاب بین‌المللی انزلی یکی از تالاب‌های نادر ایران است که دارای ویژگی‌های خاص اقتصادی، گردشگری و ورزشی است. تالاب بین المللی انزلی ۲۵ هزار هکتار مساحت دارد که بیش از ۸۰ درصد (۱۹هزار هکتار) از پهنه این تالاب در حوزه جغرافیایی شهرستان بندرانزلی واقع است و این تالاب در سال ۱۹۷۵ جزو اولین تالاب های ثبت شده در فهرست کنوانسیون بین المللی رامسر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار