مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

فرهنگ مطالعه از سنین پایه در کودکان نهادینه شود

قزوین (پانا)- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: فرهنگ مطالعه از سنین پایه در کودکان نهادینه شود و باید فرزندانمان از کودکی با کتاب انس پیدا کنند.

کد مطلب: ۹۷۰۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ مطالعه از سنین پایه در کودکان نهادینه شود

محمد حسین اسماعیلی در آیین رونمایی از نشان دبیرسیاقی با اشاره به شخصت والای دکتر دبیر سیاقی و فعالیت های ادبی و هنری وی، اظهار داشت: این اندیشمند، لغت شناس و پژوهشگر و نویسنده برتر که جزو مفاخر قزوین و کشور بشمار می رود در کارنامه خود خلق ۸۰ اثر ادبی و هنری را دارد.

وی از کتاب به عنوان ابزار دانایی و آگاهی نام برد و افزود: کتاب از ماندگارترین عنصر حیات به شمار می رود که از جایگاه رفیهی برخوردار بوده و بزرگترین مسیر پیشرفت هر ملتی نیز محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار داشت : کتاب حافظه بشریت و چراغ راه آیندگان در تعالی جامعه است و توجه به این عنصر مهم فرهنگی و علمی که در عصر ارتباطات که تحت تاثیر نفوذ شبکه های مجازی قرار گرفته است، بیش از پیش باید مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی احساس نیاز به کتاب را در نسل جوان ما کمتر کرده و باید راهکاری برای انس یا کتاب و ارتباط بیشتر با مطالعه فراهم شود.

این مسئول افزود: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید از سن کودکی پایه ریزی شود و مراکز آموزشی و مربیان نقش عظیمی در شناساندن و معرفی کتاب خوب بر عهده دارند.

اسماعیلی اضافه کرد: هفته کتاب رویکرد نمادینی برای تلنگر متولیان فرهنگی و مسئولان امر به منظور نهادینه کردن جایگاه کتاب و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است

این مسئول در ادامه افزود: امسال ۹۰ اثر از آثار مولفان قزوینی برای داوری به خانه کتاب تهران ارسال شد و داوری آثار در ۱۰ شاخه و یک بخش ویژه آثار مرتبط با خود قزوین شناسی مورد بررسی قرار گرفت.

اسماعیلی افزود: در این دوره ۳۱۲ اثر به دبیر خانه ارسال شد که ۲۱۴ اثر به بخش داوری راه یافت و در نهایت هشت کتاب در هشت رشته مختلف برگزیده و ۱۰ اثر هم شایسته ‌تقدیر شناخته شد.

وی اظهار داشت: از سال آینده امیدواریم علاوه بر کتاب سال جایزه دبیرسیاقی دو بخش قزوین پژوهی مربوط به آثار نویسندگان قزوینی و بخش ملی نیز به جشنواره اضافه شود.

۲۴ تا ۳۰‌ آبان ماه سالجاری هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار