دوره آموزشی "حمایت های قانون بیمه بیکاری در شرایط بحران" برگزار شد

یزد(پانا) - به منظور آشنایی بیشتر کارشناسان دوره آموزشی تخصصی " حمایت های قانون بیمه بیکاری در شرایط بحران" ویژه کارکنان اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۷۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی بیشتر کارشناسان با استفاده از مقررات و ضوابط بیمه بیکاری در شرایط بحرانی عنوان نمود و گفت: امید است که این دوره آموزشی بتواند فرآیند بیمه بیکاری را سریع تر و راهگشای ما در حمایت هر چه بیشتر از پایداری مشاغل باشد.

محمد جواد حیدری با اشاره به اینکه بیمه بیکاری به عنوان یک ابزار کاربردی در شرایط خاص در قانون کار پیش‌بینی شده است، گفت: در شرایط اقتصادی که نیروهای کار در معرض تهدید از دست دادن شغل هستند بیمه بیکاری می‌تواند بر مشکلات معیشتی کارگران اثرگذار باشد از این رو آگاهی از جزییات بیمه بیکاری امری ضروری است.

در ادامه رئیس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: نیروی کار به عنوان محور اصلی توسعه پایدار و یکی از مهم ترین سرمایه های جوامع، باید در برابر حوادث و شرایطی که منجر به قطع و یا کاهش درآمد و همچنین آسیب های جسمانی و روانی می شود مورد حمایت قرار گیرد.

مریم جلال کمالی افزود: بیمه بیکاری، کارگران را در شرایط بحران حداقل برای مدت کوتاهی حمایت می کند و همه کارگران مشمول قانون کار دارای قرارداد موقت و دائم از مزایای بیمه بیکاری می‌توانند استفاده کنند.

در ادامه مالک قاسملو رئیس اداره سیاستگذاری امور بیمه بیکاری وزارت متبوع و مدرس دوره در خصوص تاریخچه شکل گیری بیمه بیکاری در جهان و ایران، شکل گیری بیمه بیکاری در ایران،شرایط احراز بیمه بیکاری و ... توضیحاتی را ارائه کرد.

در پایان این دوره شرکت کنندگان در خصوص بیمه بیکاری و حمایت های قانونی آن در شرایط بحران برای تعادل در بازار کار، شرایط احراز بیمه بیکاری در شرایط بحران و حوادث غیر مترقبه، حمایت از کارفرمایان و کارگران با اصلاح ساختار اقتصادی بنگاه ها در شرایط بحران و مواد قانونی مرتبط با هر یک، اطلاعات لازم را بدست آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار