انتقاد «وندی شرمن» از رفتار دوگانه پمپئو درمورد سفرای آمریکا

تهران (پانا) - «وندی شرمن» معاون وقت وزارت امور خارجه آمریکا در دولت «باراک اوباما»، ‌ از رفتار دوگانه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده در مورد سفرای آمریکایی انتقاد کرد.

کد مطلب: ۹۷۰۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد «وندی شرمن» از رفتار دوگانه پمپئو درمورد سفرای آمریکا

به گزارش ایرنا، شرمن روز شنبه در صفحه توییتر خود در جمله ای طعنه آمیز خطاب به پمپئو نوشت: زمانی که «یووانوویچ» (سفیر سابق آمریکا در اوکراین) به حمایت نیاز داشت، کجا بودید؟

پمپئو روز جمعه در پیامی توییتری در حمایت تمام قد از کاردار آمریکا در هاوانا، از اتهام های مطرح شده از سوی دولت کوبا علیه این دیپلمات ارشد آمریکایی انتقاد کرد.

پمپئو در صفحه توییتر خود نوشت: ما اتهام های رژیم کاسترو علیه کاردارمان در سفارت آمریکا در هاوانا را قویا محکوم می کنیم. این رژیم از این اتهام های بی اساس برای منحرف کردن توجه جامعه جهانی از سواستفاده های خود بهره می گیرد، ‌ اما آمریکا از حمایت از ملت کوبا سست نخواهد شد.

کوبا، سفارت آمریکا در هاوانا را به حمایت از اقدامات «ضد انقلابی» یکی از سران معارض و بی‌ثبات کردن کشورش متهم کرد.

دولت آمریکا با تشدید محاصره اقتصادی کوبا، خواستار آزادی «خوزه دانیل فرر» از چهره‌های اصلی مخالفان دولت کوبا شده است.

فرر، رهبری «اتحادیه میهن‌پرستان کوبا» را برعهده دارد و حدود دو ماه پیش بازداشت شد. این اتحادیه فعال‌ترین سازمان اپوزیسیون در کوبا محسوب می‌شود.

سفارت آمریکا در کوبا هفته گذشته ویدیویی از دیدار دیپلمات ارشد خود «مارا تکاچ» با «نلوا ایسمارایس اورتگا» همسر فرر منتشر کرد. تکاچ و اورتگا در این ویدیو خواستار آزادی فرر شدند.

از سویی، ‌ یووانوویچ زمانی که سفیر آمریکا در اوکراین بود، ‌ در معرض افترا از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و متحدانش قرار گرفت.

ترامپ ماه می ۲۰۱۹، پس از متهم کردن یووانوویچ به تضعیف تمهیدات رئیس جمهوری برای اعمال فشار بر اوکراین به منظور تحقیق در مورد رفتارهای مالی «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش «هانتر»، این سفیر آمریکایی را برکنار کرد.

برکناری یووانوویچ پیش از تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در ژوئیه ۲۰۱۹، روی داد. ترامپ در آن تماس تلفنی سعی کرد همتای اوکراینی اش را برای تحقیق در مورد بایدن ها تحت فشار قرار دهد.۹۱۰۹

بلافاصله پس از افشاگری یک افشاگر ناشناس در مورد این تماس تلفنی و تمهیدات ترامپ برای سرپوش گذاشتن بر آن، روند تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری در مجلس نمایندگان آمریکا کلید خورد.

یووانوویچ در جلسه مجلس نمایندگان حضور یافت تا در مورد به تاخیر انداختن کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین و درخواست ترامپ از همتای اوکراینی خود برای آغاز تحقیقات درباره جو بایدن، شهادت دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار