برگزاری کارگروه جذب و نگه داشت اعضاء در صندوق ذخیره فرهنگیان استان یزد

یزد(پانا) -عضو هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت : وظیفه اصلی کارگروهها اطلاع رسانی خدمات صندوق ذخیره فرهنگیان است .

کد مطلب: ۹۷۰۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگروه جذب و نگه داشت اعضاء در صندوق ذخیره فرهنگیان استان یزد

" داود نعیمی " در کارگروه جذب و نگه داشت اعضاء در استان یزد با اشاره به بهره مندی فرهنگیان از مزایای عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان از اعضای کارگروه استان خواست با برگزاری جلسات و ارتباط مؤثر با فرهنگیان استان یزد آنها را از حق قانونی خود در بهره مندی از سهم دولت و برخورداری از سود ناشی از فعالیت های اقتصادی این مؤسسه مطلع سازند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به تشکیل کارگروههای مؤسسه در سطح استان ها از اعضای کارگروه خواست اطلاع رسانی به فرهنگیان را در سطح مدارس به صورت گسترده انجام داده و جلسات کارگروههای مناطق را در مدارس و با حضور مدیران مدارس برگزار کنند.
وی ضمن توضیح اقدامات انجام شده در راستای اخذ رای دیوان عدالت اداری در خصوص مطالبات از دولت عنوان کرد: متاسفانه در قانون برنامه پنجم توسعه پرداخت سهم دولت مغفول واقع شد لیکن با تلاش های صورت گرفته و صدور رای مثبت دیوان به نفع فرهنگیان، پرداخت مطالبات اعضا طی سالهای مذکور زنده شد و این در حالی است که اگر از گذشته پنج درصد از حقوق و مزایای اعضا کسر می شد اکنون دولت موظف به پرداخت پنج برابر این مبلغ بود.
نعیمی افزود : با وجود افزایش بازنشستگی ها در سالهای اخیر، مؤسسه در پرداخت سهم الشرکه اعضا موفق عمل کرده است و کارگروههای استانی در این زمینه نقش به سزائی ایفا کرده اند.
وی همچنین با توجه به سرمایه گذاری های هدفمند صندوق ذخیره در صنعت پتروشیمی چشم انداز سود آوری این مؤسسه را در سالهای پیش رو مثبت دانست و افزود : اعضای مؤسسه در سالهای آینده از سود چند برابری مؤسسه بهره مند خواهند شد.
نعیمی از اعضای کارگروه خواست به فرهنگیان عضو مؤسسه اطمینان بدهند که ریالی از حقوق آنها در مؤسسه ضایع نشده و دریافت به موقع سهم الشرکه اعضا در زمان بازنشستگی شاهد این مدعاست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این نشست افزود : شرایط کنونی آموزش و پرورش استان با گذشته متفاوت است و در مسائل باید دقت کنیم و انرژی کافی برای حل بحران ها را داشته باشیم .
" عباسعلی دانافر" نیروی انسانی را یکی از عوامل مهم در پشت سر گذاشتن مسائل بیان کرد و افزود : نحوه مواجه شدن ما با مشکلات راه گشا است و باید کارها را در مسیر شفاف و به صورت علمی و درست پیش ببریم .
وی تصریح کرد : آموزش و پرورش استان همواره مدافع نقش صندوق در تامین اقتصادی فرهنگیان بوده است و امیدواریم با تشکیل کارگروهها در سطح مناطق در روند افزایش سهم الشرکه اعضا و اطلاع رسانی به فرهنگیان درخصوص ظرفیت موجود در قانون به جایگاه مطلوبی دست یابیم.
دانافر افزود : با جذب 5 درصد از کسر حقوق و مزایای اعضاء در صندوق به همان میزان اعتبارات دولتی نیز جذب می شود و جایگاه صندوق در استان بالا می آید .
وی به پرداختن به دو الویت مهم در صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و افزود : با جلب اعتماد و معرفی زمینه های خدمت رسانی صندوق می توان افزایش سهم شرکاء را در استان پیگیری نماییم .
دبیر صندوق ذخیره فرهنگیان در استان یزد گفت : وضعیت مطلوبی در صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام شده است و مهم ترین بحث صندوق در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری گردیده که چشم انداز بسیار خوبی را دارد .
" احمد شهسواری" صندوق ذخیره فرهنگیان را یک کار رفاهی برای معلمان عنوان کرد که سرمایه گذاری در آن سود آور است .
وی به اطلاع رسانی به ویژه در سطح مدارس تاکید کرد و گفت : صندوق ذخیره فرهنگیان پیگیر اختصاص سهم پتروشیمی به صورت مستقیم به فرهنگیان است.
وی در پایان، تبیین وضعیت گذشته و حال موسسه، پتانسیل های موجود جهت بهره وری هر چه بیشتر و بررسی چالش های موجود را از دیگر برنامه های این نشست عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار