تفاوت معلم حرفه ای با دیگر معلمان در سنجش مستمر از فرایند یادگیری است

چناران (پانا)- رییس اداره تکنولوزی و گروه های آموزشی متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی درجلسه سرگروه ها و کارشناسان متوسطه آموزش و پرورش چناران گفت:تفاوت معلم حرفه ای با دیگر معلمان در سنجش مستمر از فرایند یادگیری است.

کد مطلب: ۹۷۰۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تفاوت معلم حرفه ای با دیگر معلمان در سنجش مستمر از فرایند یادگیری است

هادی ظریف رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه اداره کل در جلسه سرگروه ها و کارشناسان متوسطه آموزش و پرورش چناران با تاکید بر لزوم نظارت بر فرایند های فعال در کلاس درس گفت: نظام آموزشی دائما در حال تغییر برنامه ها و کتب درسی است. سوال من این است که آیا این برنامه ها در کلاس درس اجرا شدند یا خیر

ظریف ادامه داد : سوال دوم من این است که آیا ما معلم دانش آموز هستیم یا معلم کتای درسی؟ اغلب معلمان معتقدند که «معلم کتاب درسی» هستند و می بایست کتاب را به طور کامل در بازه های زمانی مشخص آغاز و تمام کنند و تمام تمرین ها ی کتاب را حل کنند. در حالی که فلسفه ی تعلیم وتربیت بیان می دارد که ما «معلم دانش آموزان» هستیم و کتاب ابزاری در جهت بهبود فرآیند یادگیری است.

وی اضافه کرد: و سوال دیگر من این است که چرا فارغ التصیلان دانشگاه حس می کنند که می توانند معلم باشند و نیاز به تخصص خاصی ندارند اما برای اشتغال در حرفه های دیگر فراگیری دانش و تخصص را برای خود ضروری می دانند؟ یکی از علل مهم این ساده انگاری این است که محصول معلمان به طور دقیق و عینی ارزیابی نمی شوند و این سنجش در زمان های طولانی و شاید بسیار دیر از طرف جامعه انجام می شود که نفعی ندارد

رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به وظایف این اداره اظهار کرد: پاسخ به این سوالات کار اداره گروه های آموزشی است. دوره ها و کارگاه های آموزشی، نظارت آموزشی با محوریت کلاس وهمچنین جشنواره های الگوهای برتر تدریس ابزار های ما در جهت رشد معلمین و افزایش کیفیت فرآیند های آموزشی هستند.

وی اضافه کرد: مدیریت فرایند یادگیری و سنجش مستمر دانش آموزان محور های اصلی فعالیت اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی است. در موضوع سنجش باید گفت بزرگان ما می گویند تفاوت معلم حرفه ای با دیگر معلمان در "سنجش مستمر" از فرایند یادگیری است.مرز معلم بودن و معلم نبودن در این است که آیا ما می دانیم چگونه ازیادگیری دانش آموز را بسنجیم و بازخورد مطلوبی به او بدهیم یا خیر.سنجشی که مورد نظر ما هست سنجش تکوینی و مستمر است و نه سنجش پایانی. سنجشی که معلم به وسیله ی آن لحظه به لحظه از یادگیری دانش آموز بازخورد بگیرد و متناسب با آن تغییرات لازم را در روش ها انجام دهد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار