ناوگان مسافربری به سامانه پیمایش مجهز می‌شوند

اردبیل (پانا) - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: ناوگان مسافربری استان اردبیل همچون ناوگان حمل و نقل به سامانه پیمایش مجهز می‌شود تا براساس عملکرد بنزین سهمیه‌ای به آنها اختصاص یابد.

کد مطلب: ۹۷۰۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
ناوگان مسافربری به سامانه پیمایش مجهز می‌شوند

علی رحمتی در جلسه ستاد تنظیم بازار در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل یک هزار و 200 دستگاه ناوگان مسافربری وجود دارد که 561 دستگاه سواری، 180 دستگاه مینی‌بوس و 480 دستگاه اتوبوس هستند.
او به استقرار 17 شرکت حمل و نقل مسافری در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: 250 دستگاه ناوگان سواری استان تک گانه و مابقی تبدیل به دوگانه سوز شده‌اند که از طریق پنج شرکت فعال در اردبیل، سه شرکت در خلخال، سه شرکت در مشگین‌شهر، سه شرکت در پارس‌آباد، سه شرکت در گرمی و دو شرکت نیز در بیله‌سوار به مردم ارائه خدمات می‌کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: در یک هفته اخیر و با افزایش قیمت بنزین جلساتی را با انجمن‌های صنفی و نمایندگان خودروهای مسافربری داشتیم و تمام جوانب امر را مورد بررسی قرار دادیم تا از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شده و ممنوعیت افزایش قیمت کرایه‌ها را اعمال کنیم.
رحمتی به سهمیه 750 لیتری ناوگان عمومی تک گانه و 450 لیتری دوگانه سوز اشاره کرد و گفت: این سهمیه دو ماهه اعمال خواهد شد تا ایرادات و اشکالات رفع و در این مدت سعی بر این خواهد بود تا ناوگان مسافربری نیز همچون باری به سامانه پیمایش مجهز شود.
او در مورد شناسایی ناوگان شخصی فعال در مناطق روستایی و اختصاص سهمیه سوخت برای صاحبان این خودروها خبر داد و اضافه کرد: هرچند سازمان راهداری هرگونه حمل و نقل مسافر توسط خودروهی شخصی را ممنوع کرده اما در مناطق روستایی همچون مسیر اردبیل - هیر، اردبیل - ثمرین راه حلی جز فعالیت این خودورها نداریم که قرار است سهمیه ویژه برای این خودورها اختصاص یابد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: افزایش قیمت کرایه بر مبنای بالا رفتن نرخ سوخت بین پنج تا 10 درصد خواهد بود که ما در همه مسیرها براساس کیلومتر میزان مصرف سوخت را با احتساب مابه‌التفاوت قیمت بنزین در چند روز اخیر محاسبه کرده و به صورت دقیق به مسئولان امر اعلام کردیم.
رحمتی بیان کرد: ناوگان سواری و اتوبوس ما عمر 10 ساله دارند اما عمر متوسط ناوگان مینی بوس ما 28 سال است که با توجه به افزایش تقاضا برای نصب مخزن و دوگانه‌سوز کردن خودروها از طریق مراکز معاینه فنی این امر مورد توجه جدی است.
او گفت: هرچند در حال حاضر در برابر افزایش کرایه‌ها مقاومت می‌کنیم اما در آینده اعمال نرخ جدید اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و ظرف روزهای آینده ما پیشنهادات خودمان را در ارتباط با ساماندهی ناوگان عمومی و تامین سهمیه بنزین آنها ارائه خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار