گفت و گویی داغ با موضوع سیاست نامه نویسی در ایران

تهران (پانا) - چهارمین قسمت از برنامه تلویزیونی«چراغ مطالعه» به موضوع سیاست نامه نویسی در ایران خواهد پرداخت.

کد مطلب: ۹۷۰۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
گفت و گویی داغ با موضوع سیاست نامه نویسی در ایران

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، سیاست نامه نویسی چیست و آیا اصلا چنین سنتی در ایران سده های میانه وجود داشته است؟ چراغ مطالعه چهارم با حضور دکتر «محمدرضا مرادی‌طادی» دکترای علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی به این موضوع خواهد پرداخت.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه اندیشه سیاسی، کتاب «جریان سیاست نامه نویسی در تاریخ اندیشه سیاسی سده های میانه ایران (همبستگی اقتصاد و سیاست ...)» را در سال 1397 روانه بازار نشر کرده است. او در این کتاب به نوعی نظریه «ایران شهری» دکتر سید جواد طباطبایی را پی می‌گیرد و نگاهی انتقادی به آن داشته و دیدگاه خاص خود را ارائه کرده است. دکتر مرادی طادی نزدیک یک دهه است که به موضوع سیاست نامه نویسی در ایران علاقه مند شده است و در حوزه اندیشه سیاسی پژوهش‌های دامنه داری داشته است.

«چراغ مطالعه» شنبه 2 آذر 1398 ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد. این برنامه گفتگوهایی انتقادی را با نویسندگان کمتر دیده شده‌ی علوم انسانی ترتیب می دهد و به بهانه کتاب‌هایشان با آن‌ها به گفتگو می‌نشیند. اجرای این برنامه را کورش علیانی بر عهده دارد.

«چراغ مطالعه» در 20 قسمت با تهیه کنندگی «مرتضی روحانی» و «علی خواجه» در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار تولید شده است و شنبه ها ساعت 21 به روی آنتن می رود. بازپخش این برنامه، یکشنبه‌ها ساعت 10 و دوشنبه‌ها ساعت 13 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار