طرح «بررسی و تحلیل عوامل خطر در میانسالان» در گیلان اجرا شد

رشت ( پانا) - طرح «بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطان ها در میانسالان» در ۱۱ شهرستان گیلان آغاز شد.

کد مطلب: ۹۷۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح «بررسی و تحلیل عوامل خطر در میانسالان» در گیلان اجرا شد

به گزارش پانا ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی گیلان گفت : طرح کشوری «بررسی و تحلیل عوامل خطر مرتبط با سبک زندگی و سرطان ها در میانسالان» در راستای ارتقای سلامت میانسالان و با هدف تعیین شیوع عوامل خطر مهم بیماری های غیرواگیر در جمعیت میانسالان (افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله) همزمان با چهار استان کشور،به مدت یک ماه در استان گیلان اجرا می شود.

فردین مهرابیان گفت : طرح مذکور از طریق تکمیل پرسشنامه های نرم افزاری، از سوی کارشناسان سلامت آموزش دیده (مرد و زن) با مراجعه به درب منازل در ۱۱ شهرستان استان از جمله؛ آستانه اشرفیه، انزلی، تالش، رودسر، رودبار، رضوانشهر، صومعه سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود و رشت در خوشه های منتخب به تعداد ۳۰۰ نمونه انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری های غیر واگیر، عامل بیش از ۵۳ درصد بار بیماری ها بوده افزود: تخمین زده می شود که ۸۰ درصد مرگ های ناشی از بیماری های غیر واگیر در کشورهای در حال توسعه رخ خواهند داد.

مهرابیان خاطرنشان کرد: بروز بیماری های غیر واگیر در ارتباط با عوامل زمینه سازی مانند نداشتن تحرک بدنی، مصرف دخانیات، تغذیه ناسالم و عدم رعایت ایمنی است و پایه پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، شناسایی عوامل خطر اولیه، پیشگیری و کنترل این عوامل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار