استاندار یزد: تبدیل بسیج به فرهنگ بزرگترین دستاورد امروز است

یزد(پانا) - استاندار یزد با بیان اینکه هفته بسیج باید به تجلی قدرشناسی مردم و مدیران از زحمات بسیجیان تبدیل شود، گفت: بسیج در شرایط مختلف محدود به جنگ و شرایط جنگی نشد بلکه در حوزه‌های مختلف نیز نقش آفرینی کرد.

کد مطلب: ۹۷۰۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد:  تبدیل بسیج به فرهنگ بزرگترین دستاورد امروز است

محمد علی طالبی با اشاره به نهادینه شدن بسیج در سایر کشور‌ها افزود: تبدیل بسیج به فرهنگ بزرگترین دستاورد امروزی به شمار می‌آید که بار بزرگی از مشارکت خواهی مردم را به دوش می‌کشد.
طالبی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط سپاه تقدیر کرد و اظهار داشت: امروز بسیج توانسته در روستا‌ها بویژه مناطق محروم محور افزایی کمک دستگاه‌ها باشد و زمینه بهره مندی مردم از امکانات را فراهم کند.

یزد از استان‌های موفق در امور بسیج است .
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست با اعلام آمادگی همکاری مجموعه سپاه با دستگاه‌های دولتی در زمینه‌های مختلف گفت: یزد از استان‌های موفق در امور بسیج است .
سرهنگ پورشمسی بیان کرد: ۴۰۰ پروژه زیر نظر قرارگاه محرومیت زدایی با مشارکت ۷۰ درصدی دستگاه‌ها و مشارکت ۳۰ درصدی مردم در استان در حال انجام است که ۴۰ پروژه در حوزه تعلیم و تربیت، ۶۰ پروژه در حوزه فرهنگی و نشاط اجتماعی بوده و ما بقی پروژه‌ها نیز در حوزه سلامت و ... در حال اجراست.
وی تأکید کرد که این قرارگاه سه دهستان چاهک، آسفیج و استندآباد را با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به عنوان دهستان‌های پایلوت اجرای طرح محرومیت زدایی انتخاب کرده است.
فرمانده سپاه الغدیر استان از شناسنامه دار بودن ۱۸۰ گروه جهادی در استان و فعالیت ۱۸ هزار تن در این گروه‌ها خبر داد و گفت: پس از بروز سیل در ابتدای سال جاری ۹۳۰ نفر به این مناطق اعزام شدند. در راستای محرومیت زدایی نیز ۹۲ پروژه کشاورزی، ۳۶ برنامه آموزشی، ۴۲ مورد پروژه فرهنگی، ۶ پروژه ورزشی و ۲۰۴ برنامه عمومی در مناطق محروم توسط قرارگاه بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی اجرایی شده است.
پورشمسی با اشاره به پروژه ساخت ۵۰ مسکن ویژه مددجویان بهزیستی در نقاط مختلف استان ادامه داد: برای اشتغالزایی و توانمند سازی روستاییان ۷۴۲ میلیون تومان وام برای بیش از ۶۰ نفر در شغل‌های کوچک و بزرگ پرداخت شده و ۳۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و ۱۲ تعاونی تولیدی و توزیعی نیز برگزار شده است.
وی برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای هزار و ۷۹۵ نفر و اشتغالزایی برای ۲۴ نفر از صندوق‌های قرض الحسنه را از دیگر برنامه‌های قرارگاه عنوان کرد و افزود: سپاه در بخش تربیت بدنی نیز توانسته ۱۳ باشگاه مقاومت را در استان راه اندازی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار