دبیرخانه دائمی مناسب‌سازی فضای شهری در یزد راه اندازی می شود

یزد(پانا) - معاون خدمات شهری شهرداری یزد با اشاره به این که بهسازی و مناسب‌سازی شهر یزد رویکرد اصلی جشنواره ملی گردشگری معلولین است، گفت: راه‌اندازی دبیرخانه دائمی «مناسب سازی فضای شهری» نقش مهمی در تحقق اهداف عالی شعار «یزد شهر دوستدار معلول» ایفا می‌کند.

کد مطلب: ۹۷۰۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

حسین صالحیان با اشاره به تنوع و گستردگی فعالیت‌های معاونت خدمات شهری شهرداری یزد، اظهار داشت : یکی از مهمترین وظایف این معاونت تقویت زیر‌ساخت‌های شهری برای بهره‌برداری تمام اقشار و گروه‌های‌ شهری است.

وی برگزاری اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری در راستای تقویت و زیرساخت های عمومی شهر یزد دانست و افزود: این رویداد فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در شناخت دقیق زیرساخت ها و نیازهای حوزه مناسب سازی شهری ایفا می کند.
معاون خدمات شهری شهرداری یزد با بیان این که معلولین ضایع نخاعی هم مثل دیگر شهروندان حق استفاده از خدمات شهرداری را دارند، گفت:‌ ما سعی کردیم به واسطه برگزاری جشنواره گردشگری معلولین شرایط لازم برای ایجاد زیرساخت های مناسب سازی فضای عمومی شهر یزد و ابنیه تاریخی این شهر جهانی را فراهم کنیم.
صالحیان تعیین شاخص های مناسب سازی فضای شهری را حضور کارشناسان و ناظران معلول را یکی از اقدامات حائز اهمیت در این خصوص دانست و بیان کرد:‌ راه‌اندازی یک دبیرخانه دائمی مناسب سازی فضای شهری نقش مهمی در تحقق اهداف عالی شعار «یزد شهر دوستدار معلول» ایفا می‌کند.
وی مناسب سازی دائمی برخی ابنیه تاریخی یزد، اصلاح و مناسب سازی معابر بافت تاریخی و دیگر نقاط شهری را از جمله ویژگی‌های این جشنواره دانست و تصریح کرد: بهسازی و در دسترس بودن شهر میراث جهانی یزد هدف اصلی این جشنواره ملی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار