بارش برف و باران در سواحل خزر؛ افزایش غلظت آلاینده‌ها در راه شهرهای صنعتی

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با بیان اینکه از اواسط هفته پیش رو بارندگی خاصی در سطح کشور پیش بینی نشده، گفت بر این اساس انتظار می‌رود از اوایل هفته آینده به تدریج بر غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور افزوده شود.

کد مطلب: ۹۷۰۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بارش برف و باران در سواحل خزر؛ افزایش غلظت آلاینده‌ها در راه شهرهای صنعتی

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا، درباره وضعیت آب‌وهوایی کشور طی روزهای آینده، گفت: امروز جمعه، اول آذر ماه در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش برف و باران گزارش شده است. همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در عین حال امروز دریای خزر نیز مواج گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در روز شنبه نیز بارش برف و باران در سواحل دریای خزر و مناطقی از شمال شرق و به شکل پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی ادامه می‌یابد، افزود: این درحالیست که از روز یکشنبه تا سه‌شنبه (سوم تا پنجم آذر ماه)، بارندگی خاصی در سطح کشور پیش بینی نشده است. باید توجه کرد که با توجه به پایداری و سکون هوا انتظار می‌رود از اوایل هفته آینده به تدریج بر غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور افزوده شود.

ضیاییان در ادامه درباره وضعیت آب‌وهوایی پایتخت در پنج روز آینده نیز گفت: امروز، جمعه اول آذر ماه آسمان تهران کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی بوده و در برخی ساعات نیمه‌ابری و در بعد از ظهر هم همراه با بارش خفیف باران گزارش شده است. همچنین امروز بیشینه و کمینه دمای هوای تهران به ترتیب ۹ و دو درجه سانتی‌گراد است.

وی افزود: روز شنبه دوم آذر ماه نیز آسمان تهران کمی ابری تانیمه‌ابری بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۹ و یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه و دوشنبه (سوم و چهارم آذر ماه) نیز کمی ابری و همراه با غبار محلی در بعدازظهر پیش‌بینی شده است. حداکثر دمای هوا در روز یکشنبه هفت و حداقل آن دو درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه نیز هشت و یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. در عین حال در روز سه‌شنبه پنج آذر ماه هم آسمان پایتخت صاف و غبارآلود بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۹ و یک درجه سانتی گراد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار