رییس سازمان پژوهش خبر داد: چرخه جامع ارتقای کتابخوانی در حال طراحی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد یک چرخه جامع ارتقای کتابخوانی در حال طراحی است تا دانش‌آموزان به کتاب خوب و مفید و جذاب دسترسی داشته باشند.

کد مطلب: ۹۷۰۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رییس سازمان پژوهش خبر داد: چرخه جامع ارتقای کتابخوانی در حال طراحی است

علی ذوعلم در برنامه "صبح و گفت‌وگو" ویژه هفته کتاب در رادیو گفت‌وگو به نقش اساسی آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: بخشی از این کار بر عهده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارتخانه است که در این راستا یک چرخه جامع ارتقای کتابخوانی در حال طراحی است تا دانش‌آموزان به کتاب خوب و مفید و جذاب دسترسی داشته باشند.

او افزود: هر یک از معلمان، هنرآموزان و به ویژه مدیران مدارس و اولیا و مربیان نقش اساسی در جهت ایجاد فضای مناسب برای کتابخوانی در مدارس دارند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به وجود بیش از 110 هزار واحد آموزشگاهی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بخشی از این واحدها در مناطق روستایی قرار دارند و نیازمند توجه ویژه هستند.

او ادامه داد: دانش‌آموزان باید بیاموزند که کتاب را با تأمل بخوانند و با یک نگاه نقادانه یادداشت برداری کنند و پرسش‌های خود را از معلم و دیگران بپرسند.

ذوعلم همچنین به سه راهکار اصلی برای تقویت مطالعه کتب غیردرسی در مدارس اشاره کرد و گفت: مطالعه گروهی، ارائه چکیده محتوای کتاب در کلاس درس و ایجاد زمینه بحث و گفت‌وگو برای دانش‌آموزان درخصوص مطالب کتاب از جمله راهکارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار