دومین کنفرانس آموزش و پرورش تطبیقی در کاشان برگزار شد

کاشان (پانا ) - رییس انجمن آموزش و پرورش تطبیقی ایران گفت: دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی با موضوع پژوهش‌های معاصر در آموزش و پرورش تطبیقی، نوآوری‌ها و چالش‌ها به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۰۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
دومین کنفرانس آموزش و پرورش تطبیقی در کاشان برگزار شد

عباس معدندار اظهار کرد: محورهای این کنفرانس، جهانی‌سازی و محلی‌سازی، کمیت و کیفیت آموزش، اقتصاد دانش و تجاری‌سازی آموزش، فناوری‌های نوین آموزشی، برابری و اثربخشی آموزشی، فلسفه تعلیم و تربیت و تطبیق، مطالعات تطبیقی در روان‌شناسی است.

وی افزود: مطالعات تطبیقی در تربیت معلم، مطالعات تطبیقی در آموزش و پرورش استثنائی، نظام آموزشی و روابط فرهنگی، سنجش علمی و تضمین کیفیت آموزش عالی، مطالعات تطبیقی در آموزش عالی، نظریه و روش‌شناسی در پژوهش‌های تطبیقی و مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی را از دیگر محورهای این کنفرانس است.

وی تصریح کرد: برای دومین کنفرانس آموزش و پرورش تطبیقی ۲۷۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که ۱۶۷ مورد پذیرفته شده و در مدت ۲ روز برگزاری کنفرانس ارایه خواهد شد.

دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی گفت: نگاهی به پژوهش و عمل برنامه درسی در ایران از دید تحولات بین‌الملل، اثرهای جهانی‌سازی بر کیفیت آموزش با حفظ ویژگی‌های بومی (مطالعه موردی نظام آموزشی دبی)، معرفی نظام آموزشی کانادا و ژاپن از لنز مطالعات تطبیقی آموزش در جست‌وجوی تغییر معطوف به تحول، سیاست‌های کلان آموزش عالی درس‌هایی از تجربه کشورهای پیشرفته و مروری بر وضعیت آموزش و پرورش فنلاند در دوره ابتدایی از دیگر مقاله‌هایی است که ارایه می‌شود.

وی همچنین تحلیلی بر نظام آموزش در خانه در کشورهای پیشرفته آمریکا و کانادا، مطالعات ویدیویی تیمز در درس‌های ریاضی و علوم با عنوان بررسی تطبیقی در هفت کشور پیشرفته، بررسی تطبیقی مداخله‌های زودهنگام در ایران با کشورهای سوئد و آلمان، مطالعه تطبیقی آزمون‌های ورودی آموزش عالی ایران در مقایسه با ژاپن و چین با هدف بهینه‌سازی آزمون سراسری، تاملاتی تطبیقی، سیاستی بر موج سوم آموزش عالی بین‌المللی و مطالعه تطبیقی اصلاحات آموزشی در شرق و جنوب شرقی آسیا، چگونگی تربیت مدرس دانشگاه در آمریکا هم عنوان‌هایی است که در این کنفرانس بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دومین کنفرانس بین المللی آموزش و پرورش تطبیقی از 30 آبان به مدت دو روز در دانشگاه کاشان برگزار شد همچنین کارگاههای آموزشی این کنفرانس روز چهارشنبه 29 آبان تشکیل شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار