شهرداریزد:

در سال جاری بیش از ۲۰۰ حلقه چاه حذبی در سطح شهر حفر شده است

یزد(پانا) - شهردار یزد با بیان اینکه اکیپ عملیاتی بحران مجموعه های شهرداری یزد از آمادگی لازم برای مدیریت بارندگی های فصل پاییز برخوردارند، اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۲۰۰ حلقه چاه حذبی در سطح شهر حفر شده است.

کد مطلب: ۹۷۰۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد

جمال الدین عزیزی گفت: با توجه بارش نزولات جوی روز گذشته شهر یزد، هماهنگی و برنامه ریزی لازم برای کنترل و هدایت صحیح آب های حاصل از باران و سایر نزولات جوی که می تواند مانع ایجاد مشکلات برای شهروندان شود، در دستور کار معاونین خدمات شهری و امور زیربنایی و حمل و نقل شهری، مدیران مناطق پنچگانه و رؤسای سازمان های مربوطه شهرداری یزد قرار گرفت.

شهردار یزد با بیان اینکه چاهای جذبی که در حال حاضر در شهر وجود دارد توان جذب این حجم آب ناشی از بارندگی را ندارد، از حفر ۲۰۰ حلقه چاه جذبی در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره شیب نامناسب شهر یزد، افزود: تعدادی از نقاط حادثه خیز سطح شهر با هدف تسهیل در جمع آوری، هدایت و دفع روان آب تا ۳ هفته آینده ایمن سازی می شود.

عزیزی تعداد نیروهای عملیاتی که از شب گذشته تاکنون نسبت به خدمات رسانی به شهروندان اقدام نموده اند را ۳۰۰ نفر عنوان کرد که این افراد شامل ۱۷ نفر از پرسنل آتش نشانی، ۷ نفر از کارگران فضای سبز، ۴ نفر از مدیریت پسماند و ۲۰ نفر از پرسنل حوزه خدمات شهری مناطق پنچگانه شهرداری یزد برای مواجهه با سیلاب های شهری و دفع آب های سطحی به ارائه خدمات پرداختند.

شهردار یزد همچنین تعداد چاه های جذبی در بافت تاریخی را ۷۰۰ حلقه عنوان کرد و گفت: با نصب لوله هدایت آب در کوی سعدی، این اقدام نقش بسزایی در کنترل روان آب های سطحی ناشی از بارندگی اخیر داشته است.

وی ضمن قدردانی از نیروهای زحمتکش و بی ادعای شهرداری و همچنین نیروهای ادارات آب و فاضلاب و توزیع برق و بسیج و سپاه یزد در همکاری برای کنترل روان آب ها، خاطرنشان کرد: درحالیکه بارش باران در یزد ادامه دارد، به همت پرسنل زحمتکش شهرداری و در کمترین زمان ممکن وضعیت معابر، خیابان ها و کوچه های شهر مدیریت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار