در هفته بسیج

410 پروژه بسیج سازندگی افتتاح می‌شود

ساری(پانا) - رییس سازمان بسیج سازندگی مازندران از افتتاح 410 پروژه در هفته بسیج در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۰۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
410 پروژه بسیج سازندگی افتتاح می‌شود

محمدمهدی اقبال پور در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته بسیج، با اشاره به اینکه بسیج سازندگی امروزه در پنج عرصه اصلی فعالیت جدی دارد، گفت: 800 گروه جهادی در 22 هسته تخصصی داریم که با بالغ بر 8هزار نفر در نقاط محروم حضور دارند و با مشارکت مردم، نهادهای حمایتی و دستگاه ها به اتمام پروژه ها شتاب می‌بخشند.

او با اعلام اینکه در هفته بسیج 410 پروژه افتتاح می‌شود، از برگزاری همایش تجلیل از جهادگران، کارآفرینان و خیران خبر داد.

رییس سازمان بسیج سازندگی مازندران اعلام کرد که تا پایان هفته بسیج، تمام 88 واحد مسکن مربوط به سیل زدگان که تا 95 درصد آن به اتمام رسیده است، تکمیل می شود.

طبق گفته اقبال پور 180 میلیارد تومان وام اشتغال خانگی از 5 تا 15 میلیون تومان امسال پرداخت شده است.

اقبال پور ادامه داد: امسال یک هزار و 800 پروژه به بسیج سازندگی مازندران محول شد که یک هزار و 560 پروژه تاکنون به بهره برداری رسید.

او اعلام کرد که از سال 85 حدود سه هزار و 332 پروژه با اعتبار 250 میلیارد تومان انجام شد.

به گفته این مسئول حدود 150 سالن ورزشی و ورزشگاه در برنامه پنج ساله پنجم با 100 هزار مترمربع مساحت ساخته شد: ورزشگاه شهید متقی شهرستان ساری روز شنبه برای تخریب و نوسازی کلنگ زده خواهد شد. غیر از زمین ورزشی آن که به تازگی احداث شده است.

اقبال پور با تاکید بر اینکه اصرار بر مولد باقی ماندن روستاها داریم، ادامه داد: لازم است روستاها چند فاکتور راه، آب، رفاه نسبی، آموزش بهداشت و مشاغل را به صورت متوازن داشته باشد.

او اعلام کرد که یک هزار نقطه شناسایی شده است که هر فصل 200 شغل خرد در آن مناطق احیا می‌شود.

طبق گفته اقبال پور 700 صندوق اشتغال مردمی با اعتبار فعلی 4 تا 5 میلیارد تومان ایجاد شده است: از خیران تقاضا کرده‌ایم به عنوان نذر مشاغل در این صندوق ها حساب داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار