لزوم حرکت جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزدبه سمت بین‌المللی شدن

یزد(پانا) -عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد با تأکید بر اینکه چتر زندگی باید به سمت بین‌المللی شدن حرکت کند، گفت: اکثر آثار ارسالی به جشنواره خوب یا بسیار خوب بودند.

کد مطلب: ۹۷۰۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد

سید محمدرضا گلزاری با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی این دوره جشنواره و کیفیت بالای آثار در این دوره، گفت: اکثریت آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، توسط تحصیل‌کردگان و فارغ‌التحصیلان تئاتر یا هنر بود و به‌این‌ترتیب می‌توانیم آثار را به سه بخش متوسط، خوب و بسیار خوب تقسیم‌بندی کنیم.

وی بابیان اینکه در این دوره آثار ضعیف مشاهده نشد، اظهار داشت: تعداد آثار باکیفیت متوسط هم کم بود و بیشتر کارهایی که تماشا کردیم در دسته‌بندی خوب و بسیار خوب قرار می‌گرفت که این موضوع هم نشات گرفته از فعالیت افرادی بود که تجربه و تحصیل مرتبط و زیادی در این حوزه داشته‌اند.

عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد در ارتباط با تلاش در راستای جهانی‌شدن این جشنواره، گفت: این اتفاق صد در صد برای یزد می‌تواند رخ دهد، ما در یزد شاخصه‌های جهانی را داشتیم و در یونسکو هم این شاخصه‌ها به ثبت رسیده و امروز یزد به‌صورت رسمی یک شهر جهانی شناخته می‌شود.

گلزاری ادامه داد: این قابلیت راداریم که جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد در سطح بین‌المللی هم مطرح شود و در دوره‌های آینده شاهد حضور آثاری از نقاط مختلف جهان در این جشنواره باشیم.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های تبدیل جشنواره تئاتر یزد به‌عنوان یک جشنواره بین‌المللی تا حدودی وجود دارد، خاطرنشان کرد: لازم است در راستای تقویت این زیرساخت‌ها حرکت و به شکلی فعالیت شود که این جشنواره بین‌المللی شود.

عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد افزود: آثاری که از یزد به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده آثاری خوب و باکیفیت بالا بود که یکی از دلایل این موضوع را می‌توان شرکت در دوره‌های قبل این جشنواره و همچنین افزایش ارتباط هنرمندان یزدی با هنرمندان دیگر نقاط کشور است.

گلزاری بابیان اینکه آثار تئاتر خیابانی یزد به سمت حرفه‌ای شدن پیش رفته است، گفت: سعی کردیم آثاری انتخاب شود که شاخصه‌های تئاتر خیابانی را داشته و مؤلفه‌های اصلی این هنر در کار رعایت شده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار