استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: پیش بینی صادرات سه میلیارد دلاری آذربایجان شرقی در افق ۱۴۰۰

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی گفت که در سند تدبیر توسعه استان، صادرات سه میلیارد دلاری در افق ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است که در جهت تحقق آن، برای توسعه زیرساخت‌های صادرات، توسعه لجستیکی مثل زیرساخت‌های فرودگاهی و گمرکی برنامه‌ریزی شده است.

کد مطلب: ۹۶۹۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد: پیش بینی صادرات سه میلیارد دلاری آذربایجان شرقی در افق ۱۴۰۰

محمدرضا پورمحمدی در بیست و پنجمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز، بیان کرد: بزرگترین رسالت بخش دولتی، بخش خصوصی و تولیدکنندگان در شرایط کنونی، رونق تولید و صادرات است و در سند تدبیر توسعه استان نیز افزایش صادرات غیرنفتی در اولویت قرار گرفته است.

وی با تأکید بر تقویت بخش خصوصی و افزایش سهم آن در اقتصاد کشور، گفت: دولت در این زمینه باید عملکرد گذشته خود را تغییر دهد و کنش‌یار و تسهیل‌گر بخش خصوصی باشد.

پورمحمدی افزود: تجار و تولیدکنندگان ما هم باید ماموریت‌گرا باشند و‌ بدانند که چه کالایی را در کدام زمان و‌ برای مدیریت چه حوزه‌ای تولید کنند و بتوانند تقاضا را در بازارهای داخلی و خارجی مدیریت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تغییر، مهم‌ترین ویژگی عصر حاضر است، افزود: سرعت تغییر و‌ تحول در دنیای کنونی به حدی است که نسخه جدیدی از کالاها در کمترین‌ زمان به دست مردم می‌رسد و همین موضوع، ضرورت توجه جدی تولیدکنندگان به به‌روزرسانی فرآیند تولید‌ و‌ صادرات را دوچندان می‌کند.

پورمحمدی اضافه کرد: ارتباط با دانشگاه‌ها و بررسی تحولات تجاری در کنار تقویت بازاریابی از جمله مسائل مهمی است که باید به آنها توجه شود.

وی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان خبر داد و افزود: در سند تدبیر توسعه استان، صادرات سه میلیارد دلاری در افق ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است که در جهت تحقق آن، برای توسعه زیرساخت‌های صادرات، توسعه لجستیکی مثل زیرساخت‌های فرودگاهی و گمرکی برنامه‌ریزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار