مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: حماسه سازی هنرستان ابوذر در دفاع مقدس

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: هنرستان فنی ابوذر بیرجند پایگاه فعال اعزام دانش آموزان به جبهه های نبرد در ایام دفاع مقدس بود که در این زمینه حماسه ساز شد.

کد مطلب: ۹۶۹۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: حماسه سازی هنرستان ابوذر در دفاع مقدس

محمد علی واقعی صبح با اشاره به سالروز عملیات نصر 8، اظهار کرد: هنرستان فنی ابوذر یکی از مدارس فعال شهرستان بیرجند با داشتن 576 هنرجوی رزمنده ،بیشترین تعداد دانش آموزان رزمنده را در بین مدارس شهرستان بیرجند داراست.

او اضافه کرد: در سال 66 از طریق هماهنگی با واحد آموزش سپاه پاسداران و فراهم نمودن امکانات لازم در محیط هنرستان،مجوز لازم از اداره ی آموزش و پرورش برای تبدیل هنرستان فنی ابوذر به پادگان آموزش نظامی کسب شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ادامه داد: تابلوی هنرستان به طور موقت پادگان ابوذر تغییر نام یافت و تعداد زیادی از هنرجویان به همرا معلمان ،مدیر و معاونان بعد از طی آموزش های نظامی در داخل هنرستان، به جبهه اعزام شده و در عملیات های مختلفی از جمله عملیات نصر 8 شرکت نمودند.

واقعی با بیان این مطلب که شهادت بالاترین مدال افتخار و حیاتی جاودانه است، خاطرنشان کرد: امروز عزت و آبرویی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد، به برکت خون شهدا به ویژه معلمین و دانش آموزان شهیدو خانواده های بزرگوار آن ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار