بررسی مشکلات و چالش های زیست محیطی حوزه شهرستان تفت

یزد(پانا)- به منظور بررسی مشکلات و چالش های زیست محیطی حوزه شهرستان تفت جلسه ای با حضور اعضای شورای شهرستان تفت در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۹۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

در این نشست که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، اعضای شورای شهرستان تفت و مسئولین محیط زیست برگزار شد، اعضای شورای شهرستان به بیان مسائل و مشکلات زیست محیطی حوزه شهرستان تفت به ویژه فعالیت معادن و افزایش جمعیت گراز، ازدیاد جمعیت سگ های ولگرد و خسارت به مرم در بخش نیر پرداختند.
در ادامه مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست یزد، اظهار داشت: همه باید در حفاظت از شیرکوه به عنوان شریان اصلی حیات استان کوشا باشیم.
پورملائی افزود: از سال 1387 صرفاً در خصوص معادن واقع در مناطق چهارگانه محیط زیست از اداره کل حفاظت محیط زیست استان استعلام می شود. لذا برخورد قانونی توسط محیط زیست برای معادن در خارج از مناطق چهارگانه به دلیل حق ایجاد شده برای آن ها وجود ندارد.
وی گفت: عدم تمدید پروانه های بهره برداری موجود و صدور مجوزهای جدید معدنی در پناهگاه حیات وحش شیرکوه مد نظر خاص این اداره کل می باشد. همچنین این اداره کل آمادگی هر گونه همکاری با شورای شهرستان در خصوص اعلام معادنی که موجب آلودگی و آسیب رساندن به مردم و طبیعت می شوند به دستگاههای نظارتی و شورای معادن را دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در خصوص افزایش جمعیت گراز در بعضی از مناطق شهرستان تفت اظهار داشت؛ کنترل جمعیت گراز در دستور کار قرار داشته و در مناطقی که جمعیت این حیوان زیاد باشد اقدام لازم و قانونی صورت خواهد گرفت. همچنین در خصوص ازدیاد جمعیت سگ های ولگرد بیان داشت از آنجایی که کنترل جمعیت آن ها بر عهده شهرداری ها است و مدیریت پسماندها از اصلی ترین جاذب ها برای سگ ها می باشند، پیشنهاد می شود با هماهنگی فرمانداری شهرستان کارگروه ویژه پسماند در شهرستان تفت تشکیل شود تا نسبت به ساماندهی پسماندهای شهرستان تدابیر لازم اندیشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار