از ابتدای سال جاری 3 هزار و 300 قلاده سگ در برابر بیماری هاری واکسینه شدند

یزد(پانا)- کارشناس مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزداز واکسینه شدن بیش از سه هزار و سیصد قلاده سگ در برابر بیماری هاری از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و افزود: آمار هاری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

کد مطلب: ۹۶۹۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد

طاهره عظیم پور افزود:مبارزه با بیماری هاری از رئوس برنامه های اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان یزد و به طور پیگیر در حال انجام می باشد اما رسیدن به این مهم با همکاری و مشارکت عموم مردم میسر می شود.

عظیم پور با تاکید برمشارکت مردم به ویژه صاحبان سگ های گله و خانگی در کنترل بیماری هاری گفت :ر صورت عدم کنترل سگ های ولگرد، چرخه ویروس هاری در حیات وحش، حیوانات ناقل و جامعه استغیرقابل کنترل خواهد بود که این موضوع، یک تهدید جدی برای سلامت شهروندان می باشد.

نامبرده در ادامه افزود: اداره کل دامپزشکی استان در راستای پیشگیری از بیماری، اقدام به اخذ قرارداد با شرکت های خصوصی و دولتی و انجام واکسیناسیون در شهرستان هایی که در سال گذشته و امسال کانون مثبت هاری داشته اند و همچنین واکسیناسیون سگ های صاحبدار نموده است.

کارشناس مبارزه با بیماری های دامی، اصلی ترین راه سرایت این بیماری به انسان را، از طریق گازگرفتن به وسیله حیوانات عنوان کرد و تأکید کرد: شهروندان از تحریک و یا نزدیک شدن به حیوانات به ویژه سگ‌ها خودداری کرده و در صورت حیوان گزیدگی سریعاً محل گزش را با آب و صابون به طور کامل به مدت پانزده دقیقه شستشو دهند و سپس سریعأ با مراجعه به مراکز بهداشت، واکسن هاری تزریق نمایند؛ زیرا عدم توجه به زمان رسیدگی به بیماری می تواند منجر به مرگ فرد حیوان گزیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار