مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: طرح کانون یاری گران زندگی در 20 درصد مدارس استان اجرا می شود

یاسوج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در مراسم افتتاحیه طرح کانون یاری گران زندگی خبر داد، این طرح سال تحصلی 98 در 20 درصد مدارس استان اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۶۹۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:  طرح کانون یاری گران زندگی در 20 درصد مدارس استان اجرا می شود

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با تحلیل وضعیت موجود مدارس استان اظهار کرد: در سطح مدارس استان تشکل های رسمی و غیر رسمی مانند شوراهای دانش آموزی وجود دارد که هر ساله در مدارس برگزار می شود.

هادی زارع پور گفت: تشکل های مانند سازمان دانش آموزی، هلال احمر، اتحادیه انجمن های اسلامی و بسیج دانش آموزی در سطح مدرسه فعالیت می کنند که در طرح کانون یاری گران زندگی این تشکل ها تجمیع می شوند تا در مقابل با آسیب ها یاری گر آموزش و پرورش باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش هم افزایی میان ظرفیت مدارس، ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس و ترویج فعالیتهای داوطلبانه و مشارکتی، افزایش برنامه های پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان را از اهداف طرح یاری گران زندگی بیان کرد.

او با بیان اینکه یکی از راهبردهای مهم طرح کانون یاری گران زندگی حمایت از ابتکارات و نوآوری های دانش آموزان است، افزود: عملکرد مدارس مجری این طرح ارزیابی می شود و هر مدرسه ای که خلاقیت و نوآوری بهتری داشته باشد مورد تشویق قرا خواهد گرفت.

زارع پور با اشاره به اینکه طرح یاری گران زندگی در چهار مرحله مدرسه، شهرستان ، منطقه و کشور اجرا می شود گفت: طرح کانون یاری گران زندگی در سال تحصیلی 98 در 20 درصد مدارس، سال تحصیلی 99 با 10 درصد افزایش در 30 درصد مدارس استان و در سال 1400 در کل مدارس استان اجرا خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان درباره منابع مالی طرح یاری گران زندگی گفت: 50 درصد منابع مالی این طرح را ستاد مبارزه با مواد مخدر ، 25 درصد آن را وزارت کشور و 25 درصد دیگر را وزارت آموزش و پرورش تامین خواهد کرد.

در ادامه دبیر مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هر حرکت یا تحولی که بخواهد شکل بگیرد باید با مشارکت و خواست عمومی همراه باشد، گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی و طرح کانون یاری گران زندگی، مشارکت اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

رضایی با اشاره به اینکه حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند به نیروی انسانی مستعد با ایمان قوی و کارآمد نیاز داریم افزود: این کارآمدی زمانی حاصل خواهد شد که نیروی انسانی و مستعد ما دچار آسیب اجتماعی نشده باشد.

دبیر مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به لحاظ جامعیت و هدفمندی طرح یاری گران زندگی یکی از بهترین طرح ها در حوزه آسیب های اجتماعی است.

رضایی گفت: در استان کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ اعتیاد بین دانش آموزان مشکلاتی کمتری نسبت به سطح کشور داریم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار